ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 18.03.2020, 16:48

سه منطقه تهران، کرونایی‌ترین نقاط پایتخت


پیام طبرسی، رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران می‌گوید محله‌های تهرانپارس، صادقیه و سعادت‌آباد تهران آلوده‌ترین مناطق پایتخت به ویروس کرونا هستند. به گفته او بیشترین مراجعان مبتلا به کرونا از این سه منطقه تهران هستند.

این سه منطقه تهران بیشترین تراکم جمعیت و رفت‌وآمد درون‌شهری را دارند و به گفته دکتر طبرسی بدیهی است که شیوع ویروس کرونا در این مناطق بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران می‌افزاید: «به طور مثال در بازار بزرگ تهران در روزهایی که شیوع کرونا به اوج خود رسیده است، متاسفانه شاهد تراکم و جمعیت عجیبی از مردم هستیم. بدیهی است امروز در این بحران که تمام دنیا با آن درگیر است اصلا زمان مناسبی برای خرید نیست.»

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خطاب به مسؤولان توصیه کرد: «بسیاری از مردم این  بحران را جدی تلقی نمی‌کنند و با رفتارهای خود جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند و در ادامه فشار زیادی را به سیستم درمان وارد می‌کنند، به مسؤولان توصیه می‌کنم ضمن اعمال قوانین سخت گیرانه تر تدابیری اتخاذ کنند تا مراکز خرید غیر ضروری تعطیل و تردد ها محدود شود.»