ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 17.02.2020, 20:58

اصول‌گرایان تهران، ۶ فهرست، ۱۳۴ نفر با حداکثر اختلاف


امتداد: با شروع تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در حالی که شورایعالی ائتلاف اصلاح‌طلبان به دلیل ردصلاحیت گسترده نامزدهای انتخاباتی با اجماع احزاب و اشخاص حقیقی عضو این شورا اعلام نموده است که امکان ارائه فهرست تحت عنوان اصلاح‌طلبان وجود ندارد و احزاب مختار هستند که بر اساس برآوردهای خود تصمیم جداگانه و بدون عناوین اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرند، در آن سوی میدان رقابت یکسویه میان گروه‌های خودی به شدت بالا گرفته است.

تا کنون شش فهرست کامل تحت عناوین، جبهه پایداری؛ ایران سربلند، ائتلاف پیشرفت، رفاه، عدالت، جبهه عدالتخواهان، یاران قالیباف، فهرست منصور ارضی از درون گروه‌های اصول‌گرا بیرون آماده است.

در مجموع این ۶ فهرست شامل ۱۳۴ نام از فعالان وابسته به جریان اصولگرایی است.  اشتراک این فهرست‌ها حداقلی است به گونه‌ای که هیچ یک از این ۱۳۴ نفر در تمام لیست‌ها یا حتی ۵ لیست حضور ندارند.

الیاس نادران، رضا تقی‌پور، محمد آقامیری و سید محمود نبویان در ۴ فهرست حضور دارند و سیدرضا تقوی، احمد سلطانی، اقبال شاکری، سید مهدی هاشمی، نظام‌الدین موسوی و وحید یامین‌پور در ۳ فهرست قرار دارند.

۲۰ نفر از نامزدهای اصول‌گرا در ۲ فهرست مشترکند و ۱۰۴ نفر باقی‌مانده تنها در یک فهرست قرار دارند. این سطح از تفرق فهرست‌ها نشان‌دهنده اختلاف شدید در میان گروه‌های مرجع و لابی‌گران جریان اصولگرایان است.