ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 10.02.2020, 13:42

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تفتیش خانه روزنامه‌نگاران را پیگیری می‌کند


انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرد موضوع مراجعه ماموران امنیتی حکومت ایران به خانه تعدادی از روزنامه‌نگاران و تفتیش و ضبط وسایل آن‌ها را پیگیری می‌کند.

کانال این انجمن روز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در همین زمینه نوشت «هیات مدیره ضمن نادرست دانستن اصل این رفتار، به کمیته حقوقی انجمن ماموریت داد تا در اولین فرصت ارزیابی حقوقی خود را برای اطلاع عموم در این زمینه ارائه دهد.»

پیشتر ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به خانه دست‌کم هفت روزنامه‌نگار مراجعه کرده و ضمن تفتیش آن وسایل شخصی از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ، کامپیوتر، کتاب و تبلت این روزنامه‌نگاران را ضبط کرده و با خود بردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این اقدام را محکوم کرده است.

آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در همین زمینه گفت: «تهدید و ارعاب روزنامه‌نگاران روشی  رقت‌انگیز برای ساکت کردن نظرات عمومی از سوی حکومت است.»

مازیار خسروی، ‌ یاسمن خالقیان، احسان بداغی و همسرش شبنم نظامی، یغما فشخامی، امان‌محمد خوجملی و مولود حاجی‌زاده از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که با هجمه ماموران امنیتی به منزلشان در دو هفته گذشته مواجه شدند.

ماموران امنیتی همچنین مهدی محمودیان روز‌نامه‌نگار سابق و فعال حقوق بشر در رسانه‌های اجتماعی را نیز از منزل خود بازداشت کرده‌اند.