ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 12:02

اخراج ۲۱ دانشجوی نظامی عربستان سعودی از آمریکا


خبرگزاری آناتولی: وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) پس از انجام تحقیقات پیرامون کشته شدن سه آمریکایی در تیراندازی به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در شهر پنساکولا ایالت فلوریدا در ۶ دسامبر سال گذشته اعلام کرد: “۲۱ نظامی عربستان سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده که بخاطر به اشتراک گذاری مطالب ضد آمریکایی و تصاویر برهنه و ویدئوهای آزار جنسی کودکان در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به کشورشان فرستاده شدند”.

آلیسا فراه، سخنگوی پنتاگون هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ماموران وزارت دادگستری ایالات متحده در جریان تحقیقات درباره این حادثه، گزارشی در باره ۲۱ دانشجوی نظامی از عربستان سعودی که در ایالات‌ متحده تحت آموزش هستند، ارائه کردند که خیلی نگران کننده است. این افراد مطالب جهادی، ضدآمریکایی و تصاویر آزار جنسی کودکان را در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند‌‍‍”.

به گفته فراه، دولت عربستان سعودی و سفارت این کشور در واشنگتن در جریان این موضوع قرار گرفته و اعزام دانشجویان نظامی با همکاری دو جانبه صورت گرفته است.

ستوان دوم محمد سعید الشمرانی، یکی از نظامیان سعودی یک نظامی تبعه عربستان سعودیکه از طرف نیروی هوای کشورش برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا اعزام شده بود ماه گذشته ۳ نفر را با شلیک گلوله کشت و ‌۸ نفر دیگر را زخمی کرد.