ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 13:26

آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان


سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۸۰ درصد ارتباطات راه‌های روستایی و عشایری این استان به دلیل سیل قطع شده است، گفت: مردم سیل‌زده به مواد غذایی و پوشاک احتیاج دارند. عمق خسارات زیاد است و لازم است دولت برنامه خاصی برای بران خسارات در استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

علی کرد، نماینده مردم خاش در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: مردم ما بارندگی و جاری شدن سیلاب را رحمت الهی می‌دانند ولی عمق خسارات در بخش‌های مختلف زیاد است. نمونه آن قطع شدن ۸۰ درصد راه‌های روستایی و عشایری بین دهستان‌ها و شهرستان‌ها در کل استان سیستان و بلوچستان است.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت چهار روز از سیل مشکلات برای تردد مردم باقی مانده، افزود: با وجود اینکه خدمات هلال احمر در این مدت به صورت کاملا پوششی در سطح استان وجود داشته و کمک‌های مطلوبی به مردم رسیده است اما باید در ادامه راه دولت هر چه سریعتر از خسارات وارد شده در تمامی بخش‌ها برآوردی داشته و نسبت به جبران آن اقدام کند.
نماینده خاش با بیان اینکه مردم با کمبود مواد غذایی و پوشاک دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: باید دستگاه‌هایی همچون بیل مکانیکی و بولدوزر و لودر به منطقه اعلام شود چون عمق خسارات زیاد است.
کرد با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس دچار آبگرفتگی شدند گفت: در بخش آب و فاضلاب روستایی و عشایری خسارات زیادی وارد شده که ان‌شاءالله با اعزام نیرو حل شود. در بخش کشاورزی با تخریب باغ‌ها و مزارع و جاده‌ها خسارات وارد شده، باید برآورد خسارات شده و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان داده شود. آنها از لحاظ علوفه و غذای دام هم خسارت دیده‌اند. باید توجه لازم به مناطق عشایری شود.
کرد با بیان اینکه تیرهای برق هم دچار مشکل شده‌اند، ادامه داد: در برخی مناطق دوردست مشکل روشنایی برق داریم. ارتباطات تلفن همراه و قطعی اینترنت با مشکل مواجه شده و اخلال وجود دارد. ان‌شاءالله این مشکل هم هر چه سریعتر رفع شود. در کل باید دولت وضعیت استان سیستان و بلوچستان را در قالب یک برنامه خاص مدیریت کند.