ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.01.2020, 18:15

سیلاب خانه‌های سیستان را تخریب کرد


مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل آسا همراه با طغیان رودخانه‌های محلی در این استان سبب تخریب ۹۳ واحد مسکونی شد.
رسول راشکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تخریب منازل مسکونی سیلزدگان سیستان و بلوچستان با ۵۸ مورد در فنوج گزارش شد.
وی ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمرسیستان و بلوچستان همزمان با بارندگی‌های اخیر با آمادگی کامل به امدادرسانی به سیلزدگان این استان پرداختند به طوریکه تاکنون ۴۸۰ خانوار آسیب دیده در چادرهای امدادی اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: قبل از بروز بارندگی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شده بود که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان نیز احداث شده است.
وی تاکید کرد: در انبارهای امدادی این جمعیت در شهرستان‌های چابهار، کنارک، ایرانشهر، دلگان و فنوج به اندازه کافی اقلام موردنیاز ذخیره شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
راشکی اظهار داشت: بالگرد این جمعیت هم‌اینک در شهرستان چابهار در حال امدادرسانی هوایی هستند تا اقلام و خدمات در کمترین زمان ممکن به سیلزدگان ارائه شود.
وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر تاکنون در ۱۳ شهرستان درگیر سیلاب، به مردم خدمات ارائه داده‌اند، گفت:۳۵۷ نفر نجاتگر به همراه ۵۰ نیروی کادر در قالب ۷۷ تیم عملیاتی کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را بر عهده دارند.
براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده و تا امروز /یکشنبه/ در منطقه فعال است بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر رسیده است.