ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 03.12.2019, 9:26

صداوسیما کشته‌شدن معترضان در نیزارهای ماهشهر تایید کرد


صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارشی را با عنوان “تاملی بر پروژه کشته‌سازی حوادث اخیر در رسانه‌های معاند” پخش کرده که توسط برخی از خبرگزاری‌ها نیز بازتاب یافته است. در این گزارش معترضان را “اغتشاشگر” و “اشرار” خوانده و خبر از برخورد مسلحانه نیروهای انتظامی با معترضان و حتی شلیک به آن‌ها در نیزارهای ماهشهر داده است.
. گزارش هفت دقیقه‌ای تلویزیون جمهوری اسلامی ایران با پخش بخش‌هایی از گزارش‌های تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی و تلویزیون “ایران اینترنشنال” آغاز می‌شود. صدا و سیما خبررسانی این فرستنده‌ها را تلاش “رسانه‌های لندنی و سعودی برای فضاسازی گسترده درباره جان‌باختگان آشوب‌های اخیر” اعلام کرده است.
. گزارش صدا و سیما به حوادث شهرهای مخلتف و از جمله حوادث شهر صدرای شیراز، سیرجان و ماهشهر پرداخته است. در این گزارش معترضان “اشرار مسلح و تجزیه‌طلب” اعلام شده‌اند. این گزارش تلویزیونی خبر تیراندازی نیروهای مسلح به معترضانی که برای فرار از خشونت نیروهای انتظامی به نیزارهای ماهشهر پناه برده بودند را نیز تایید می‌کند. گزارشگر صدا و سیما مدعی شده است که معترضان قصد تسخیر پتروشیمی ماهشهر و انفجار آن را داشته‌اند.
. در این گزارش جان‌باختگان اعتراضات اخیر به چند دسته تقسیم شده‌اند. این گزارش مدعی است عده‌ای از معترضانی که به طور مسالمت‌آمیز به خیابان‌ها آمده بودند در “تیراندازی‌های مشکوک” جان خود را از دست‌داده‌اند.
. در این گزارش حتی به کشته شدن عده‌ای رهگذر نیز اعتراف شده است. اما ادعا شده که این افراد توسط تیراندازی “اغتشاشگران” جان باخته‌اند.