ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 01.12.2019, 10:02

توزیع شیر به مدارس در ۸ استان


معاون وزیر صمت در امور بازرگانی خبر داد: توزیع شیر به مدارس در ۸ استان

باشگاه خبرنگاران جوان
توزیع شیر در مدارس از دوم آذر شروع شده و قرار است از دو استان به هشت استان گسترش پیدا کند. در همین رابطه معاون وزیر صمت در امور بازرگانی داخلی با تاکید بر اهمیت تعمیم این طرح به تمام مناطق کمتر برخوردار، تصریح کرد: در مرحله اولیه توزیع شیر در دو استان آغاز شده است که به زودی به هشت استان خواهد رسید و امیدوار هستیم در سایر استان‌ها هم گسترش پیدا کند. عباس قبادی درباره مسوولیت وزارت صنعت در این حوزه تصریح کرد: در حال حاضر این اقدام توسط وزارت صمت، وزارت آموزش‌وپرورش و معاونت برنامه‌و‌بودجه ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود و هر کس در حد توان خود در این راه فعالیت می‌کند.
قبادی درباره نهاد پاسخگویی در این‌باره گفت: در مرحله اول انجام این طرح به وزارت آموزش‌وپرورش مربوط می‌شود اما در حال حاضر توسط سه ارگان ذکر شده پیگیری می‌شود. انجام این طرح در سراسر کشور نیاز به همکاری هر سه سازمان صمت، آموزش‌وپرورش و برنامه‌و‌بودجه دارد.
به گفته علی الهیار‌ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌و‌پرورش به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، دو سال این طرح اجرا نشده است اما امسال با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مربوطه به هدفمندی یارانه‌ها این کار در وزارت آموزش‌وپرورش کلید خورد که اعتبار ابلاغ شده به وزارتخانه برای هشت استان که جامعه هدف بوده، اختصاص پیدا کرده است.