ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 26.11.2019, 8:03

واکنش چند اصلاح‌طلب به بیانیه خبرگزاری فارس


خبرگزاری فارس روز شنبه با انتشار یک بیانیه ادعا کرد که نامه تاج‌زاده در حمایت از اغتشاش‌گران جعلی از آب درآمد.

در این بیانیه آمده است:

«طی روزهای گذشته نامه‌ای به امضای ۷۷ اصلاح‌طلب با محوریت تاج‌زاده منتشر شد که حکایت از حمایت این جمع از اغتشاش‌گران داشت اما حالا جمعی از این افراد با امضای نامه‌ای دیگر، نامه پیشین را جعلی دانستند.

امضاکنندگان این بیانیه ضمن رد برخی مفاد بیانیه مذکور و اعلام بی‌اطلاعی خود از نحوه تدوین و انتشار آن، تأکید کردند: تنها راه حل مشکلات کشور رجوع به صندوق رأی می باشد و بر رد هر نوع راهکار خشونت‌آمیز جایگزین پافشاری می‌کنیم».

پس از انتشار بیانیه مذکور بسیاری از کسانی که فارس نام آنان را به‌عنوان امضاکننده آورده است، با تایید امضای بیانیه ۷۷فعال سیاسی و مدنی در دفاع از حق اعتراض مردم و محکومیت خشونت، انتشار بیانیه فارس را تکذیب کردند.

علی شکوری‌راد:
اقدام محیرالعقول در جعل نامه با امضای تعدادی از افراد و انتشار متن کامل آن درخبرگزاری فارس! جعل‌کنندگان ناشی که نام بهزادنبوی را در صدر امضاءکنندگان گذاشته‌اند متوجه نبوده‌اند که وی اساسا جزء امضاکنندگان نامه ٧٧نفر نبوده‌است که خواسته‌باشد آن را تکذیب کند.

احسان سلطاني
فارس بیانیه‌ای جعلی با امضای اصلاح‌طلبان منتشر کرده. این خبرگزاری با فاصله زیادی بی‌آبروترین رسانه فارسی‌زبان است. خبرگزاری‌ای‌ که گفتگوهای اختصاصی با محمد مرسی و البرادعی منتشر کرد که به یک رسوایی تمام عیار تبدیل شد و دفتر مرسی و البرادعی گفتند حتی نام این خبرگزاری را هم نشنیده‌اند.

علیرضا علوی‌تبار:
طی روزهای اخیر تنها بیانیه ۷۷ نفر را امضا کردم و متن خبرگزاری فارس و دیگر خبرگزاری های همسو را تکذیب می‌کنم.

کتایون گلرخ:
یک توییت در رابطه با مبارزه بدون خشونت نوشتم. پاکش کردم چون لازم بود یک توییت مهمتر بنویسم. من متن جعلی خبرگزاری فارس رو امضاء نکردم. من متن نامه ۷۷ نفره رو که دوستان برای من فرستادن امضا کردم. این کمترین کاری بود که می‌شد کرد. اگر لازم باشه ده بار دیگه متن اصلی رو امضا می‌کنم.

مطهره شفیعی:
کذیب امضا بیانیه ۷۷ نفره؟ تو عمرم تکذیب تو کارم نبوده. از بچگی بهم گفتن سر سفره حلال بشین و الان نگران فرزندان دروغگویان خبرگزاری فارس هستم. فردا از این خبرگزاری شکایت می‌کنم.

پروین فهیمی:
همین الان متوجه شدم که خبرگزاری فارس که همگی شناخت کامل از آن داریم نامه‌ای جعلی را پخش کرده و نام بنده را نیز نوشته. من در اینجا اعلام می‌کنم به‌هیچ‌وجه اطلاعی از این نامه نداشته و امضا نکرده و تایید نمی‌کنم. بیانیه ۷۷ نفر را با اعتقاد کامل امضا نمودم.
اگر لازم شود هر بیانیه‌ای را که در راستای حق مردم ایران باشد امضا خواهم کرد و شهامت دارم که اعلام کنم.

محمدحسین نعیمی‌پور:
بیانیهٔ فارس جعلی است. از متن آن بی‌خبر بوده‌ام و‌ امضای آن را تکذیب می‌کنم.

عبدالله ناصری:
دروغ سازیهای کثیف رسانه امنیتی فارس تازگی ندارد. اینجانب عبدالله ناصری باکمال شوق و تکلیف ملی و دینی بیانیه تاریخی ۷۷ نفره را امضاکرده‌ام.

بهروز شاهرخ‌نیا:
از بیانیه دیشب فارس نیوز نه اطلاعی داشتم و نه آن را امضا کردم ولی بیانیه روز شنبه ۲۶ آبانماه را خواندم و آن را همانند بیانیه دیروز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی سند افتخار اصلاح طلبی پیشرو می‌دانم.

علی نیکجو:
آنچه فارس منتشر کرده،یک دروغ در کنار سایر دروغ هایشان است.اما حقیقت؛ من  بیانیه ۷۷ نفر را خواندم و امضا کردم. درد آور این است که همه تلاش ما  اصلاح طلب ها در تمام این بیش از دو دهه این بود که کار مملکت به احوال کنونی نرسد.عمیقا احساس خسران دارم که تلاش ما ناکام ماند.

رضا یوسفیان:
من فقط بیانیه ۷۷ نفر را امضا کردم و امضای بیانیه فارس را تکذیب می‌کنم.