ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 21.11.2019, 21:14

نخستین واکنش ترامپ به اعتراض‌ها در ایران


پنج روز پس از آغاز اعتراض‌های در ایران، دونالد ترامپ برای نخستین بار به این رویداد خونبار واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: «ایران آن قدر بی‌ثبات شده که رژیم کل سیستم اینترنت‌شان را خاموش کرده تا مردم بزرگ ایران نتوانند درباره خشونت عظیمی که در کشورشان روی می‌دهد حرف بزنند. آنها درجه صفر شفافیت را می‌خواهند و فکر می‌کنند جهان از مرگ و مصیبتی که رژیم ایران باعث آن شده، خبردار نمی‌شود.»

واکنش توییتری دونالد ترامپ ساعتی پس از آن در حالی منتشر می‌شود که نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفت حکومت ایران اینترنت را خاموش کرده تا دنیا نتواند ببیند با مردمش چه می‌کند.

برایان هوک در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چرا آقای ترامپ تا امروز به رویدادهای ایران واکنش نشان نداده گفت که این طور نیست و رئیس جمهوری آمریکا تاکنون چندین بار با وزیر امور خارجه این کشور درباره اعتراض‌های ایران گفتگو کرده است.

وی با اشاره به این که آمریکا از اعتراض‌های جاری در ایران «بسیار خشنود» است یادآوری کرد که این کشور یک سال و نیم است تلاش می‌کند فناوری‌های تازه‌ای را برای دور زدن فیلترینگ اینترنت در اختیار مردم ایران بگذارد. آقای هوک همچنین افزود که آمریکا تحریم مسئولان ایرانی و کسانی را که در سرکوب اعتراض‌های اخیر دست داشته‌اند، بررسی می‌کند.