ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 12.11.2019, 11:11

درخواست مهدی کروبی از دراویش اعتصاب کننده برای شکستن اعتصاب غذای خود


مهدی کروبی در پیامی از دراویش خواسته تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند. ۷۲ تن از دراویش گنابادی زندانی، در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده بر دیدارها و رفت و آمدهای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی؛ در اعتصاب غذا به سر می‌برند. بنا بر این گزارش، ۶۹ نفر از دراویش مرد در زندان فشافویه -تهران بزرگ- درتیپ های 2 و 4 و سه زن در زندان اوین به اعتصاب غذا کرده‌اند.

خواسته دراویش اعتصاب کننده، رفع محدودیت از دکتر تابنده (اجازه ارتباط آزادانه با ایشان، حضور ایشان در مجالس درویشی و برگزاری مجالس در منزلشان)، بازگشائی مجالس و حسینیه های دراویش خصوصاً حسینیه امیر سلیمانی تهران و نیز برداشته شدن نگاه امنیتی از دراویش است.

در پی این اعتصاب غذای گسترده دراویش، مهدی کروبی در پیامی خطاب به دراویش نوشته است:

«شنیده ام که جمعی از دراویش زندانی مدتی است در اعتصاب غذا بسر می برند و نگران شان شدم و به این وسیله همدردی خود را اعلام کرده و به عرض می رسانم: فرزندانم؛ می دانم شما را به گناه کسانی که خشونت علیه دراویش را انجام داده اند و همچنین چند تن از دراویش که عنان از کف دادند و گناهی متقابل کردند، مجازات می شوید؛ اما حفظ سلامتی شما یک تکلیف انسانی و الهی است و با اعتصاب تان آن را به مخاطره می اندازید. مطمئنم دکتر تابنده که شما به عنوان غمخوار ایشان در اعتصاب هستید نیز راضی به آسیب دیدن شما نیستند. این روزها می گذرد و شما به مصائبی که با آن روبرو هستید، به چشم ابتلائات الهی بنگرید که شما قطعا سرافرازید. من به عنوان پدری که همواره دلسوز شما و مدافع حقوق تان بوده ام نگران حال و احوالتان هستم و می دانم خانواده های شما نیز چنین اند. لذا از شما تقاضا دارم اعتصاب را پایان دهید و به شیوه های دیگری به احقاق حقوق خود و دیگران ادامه دهید.

مهدی کروبی - جماران - ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸»