ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 01.11.2019, 15:26

سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد فاجعه است


استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد 1.2 دهم است که به نظر من این یک فاجعه است. کارهایی که ما می‌توانیم به صورت عملیاتی انجام دهیم این است که از دارایی‌های راکد آموزش و پرورش استان استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رزم‌حسینی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه «خراسان رضوی استانی است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، مهاجرپذیر است»، اظهار کرد: مهاجران با فرزندان خود به این‌جا می‌آیند و باید برای آموزش آن‌ها نیز تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد 1.2 دهم است که به نظر من این یک فاجعه است. کارهایی که ما می توانیم به صورت عملیاتی انجام دهیم این است که از دارایی‌های راکد آموزش و پرورش استان استفاده کنیم. در دولت یازدهم و دوازدهم مصوبات خوبی در این زمینه داشتیم اما توفیقات خوبی در این خصوص در کل کشور صورت نگرفته است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: ما آمادگی این را داریم که چنانچه اماکن راکد در شهر مشهد، شهرستان‌های بزرگ ما یا در موقعیت‌های خوبی تجاری وجود دارند، مدیرکل آموزش و پرورش استان لیست کرده و به معاونت عمرانی بدهند. ما آن‌ها را براساس یک فرمول به سرمایه‌گذار یا شهرداری تهاتر خواهیم کرد و در مقابل آن برای آن‌ها مدرسه خواهیم ساخت.

رزم‌حسینی افزود: این کار سرمایه کلانی خواهد داشت که با آن می‌توان عقب افتادگی ها را جبران کرد. منابع مالی دولتی کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد و باید به دنبال جبران منابع مالی بود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی تعداد پروژه‌های نیمه کاره خود را به ما اعلام کنند و برای اتمام آن فراخوان می‌دهیم. فهرست پروژه‌ها را به ما تحویل بدهید ما برای شما اسپانسر تعیین خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در خصوص  اجرای ماده 16، 18 و 13 معاونت  عمران کمیته‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، نوسازی، آموزش و پرورش، شهرداری و نماینده آستان قدس رضوی تشکیل می‌دهد که در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و اجرا می‌کند.

رزم حسینی اظهار کرد: براساس برنامه‌ای که ما در حوزه مشهد و حاشیه شهر مشهد داریم هشت محله هدف قرار دادیم که جزء اولویت‌های ماست. محله سی‌ساباد، پورسینا، اسماعیل‌آباد، امام هادی، التیمور، زرکش، مهرآباد و دراوین جزء هشت محله هدف ما هستند که در حال حاضر نیز کار خود را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه« در ما در اینجا هستیم که تلاش کنیم که سرانه‌های مربوط به زندگی مردم را  به متوسط کشوری برسانیم که از جمله آن آموزش و پرورش است» عنوان کرد: با توجه به توافق‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی در استان داریم، قرار است در این مناطق و زمینه‌هایی که در آن‌جا وجود دارد، مراکز آموزشی، ورزشی و عام المنفعه ایجاد کنیم؛ بنابراین نیاز است که ظرفیت‌های این منطقه‌ها شناسایی شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه مناطق مهم هستند اما این مناطق جزء اولویت ما قرار دارد . هرچقدر دولت برای مدارس و به‌سازی استان بودجه تخصیص بدهد ما همان مقدار را برای این مسئله خواهیم گذاشت و برای توسعه این مناطق تمام ظرفیت‌های استان و خیرین را بسیج می‌کنیم.

رزم‌حسینی ادامه داد: امیدوارم با حضور وزیر آموزش و پرورش اتفاق‌های خوبی در حاشیه شهر مشهد اتفاق بیافتد. هرجا که زمینه‌های برای ساخت مدرسه یا تبدیل آن مکان به مدرسه وجود دارد، آموزش و پرورش به ما اعلام کند تا ما آن را در اختیارشان قرار بدهیم.