ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 28.10.2019, 18:48

ایران تا ۲۰ سال آینده سالمندترین کشور منطقه می‌شود


محسن فاتح، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ‘’ایران در ۲۰ سال آینده سالمندترین کشور منطقه خواهد بود و در این راستا با انجام تحقیقات و نیازسنجی به دنبال ارائه راهکار برای کاهش چالش‌های این جمعیت سالمند هستیم’‘.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایسنا» تاکید کرد: ‘’در حیطه مدیریت سلامت و سبک زندگی سالم فعالیت‌های پژوهشی با رویکردهای مختلفی انجام می‌شود، در حال حاضر تاثیر سه عامل وضعیت جسمی، روحی و اقتصاد سلامت در سبک زندگی سالم از اهم فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه است و همچنین در زمینه ایمونولوژی و آلرژی عمده فعالیت‌ها بر ارائه راه‌حل مشکلات مرتبط با واکنش‌های آلرژی دارویی و غذایی است’‘.

پیش از این علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس ایرانی در نشستی که به مناسبت «روز سالمند» در تهران برگزار شده بود، اظهار داشت:‌ ‘’ تاخیر در ازدواج، فاصله ازدواج و فرزندآوری و فاصله فرزند اول و دوم و تک فرزندی از مسائلی است که باید اصلاح شود’‘.

وی در ادامه تصریح کرد: ‘’اگر همین‌طور پیش برویم، در سه دهه آینده کشوری سالمند خواهیم بود. ایران در صورت ادامه روند کنونی، در سه دهه آینده سالمندترین کشور منطقه و از سالمندترین کشورهای جهان خواهد بود. حدود ۳۰ سال دیگر جمعیت سالمند کشور به ۳۰ درصد می رسد و از هر سه نفر یک نفر سالمند خواهد بود’‘.