ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 26.10.2019, 13:06

عراق: در اعتراضات اخیر به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی شد


خبرگزاری آناتوالی: خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: در جریان تظاهرات دیروز در بغداد و 9 استان در جنوب کشور افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

وی افزود: بر اثر این تیراندازی شماری از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.

کمیساریای عالی مستقل حقوق بشر عراق شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر درگیری معترضان با نیروهای امنیتی و محافظان ساختمان‌های احزاب سیاسی در بغداد و استان‌های جنوبی این کشور ۳۰ معترض جان خود را از دست داده‌ و همچنین ۲۳۱۲ نفر از جمله نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

یک منبع در بیمارستان شهر بصره نیز صبح امروز اعلام کرد که یکی از معترضان توسط خودروی پلیس زیر گرفته شد و جان خود را از دست داد. بدین ترتیب شمار کشته شدگان تظاهرات ضددولتی در عراق که از پنجشنبه شب از سر گرفته شد، به ۳۱ نفر افزایش یافت.

مردم عراق از یکم اکتبر جاری به مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور تظاهرات کردند. نیروهای امنیتی عراق در برخورد با معترضان از گلوله های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

کمیته تحقیقات عراق چند روز پیش اعلام کرد که در جریان اعتراضات اوائل ماه اکتبر امسال در شهرهای مختلف این کشور که یک هفته ادامه کرد، ۱۴۹ غیرنظامی و ۸ نیروی امنیتی کشته و بیش از ۴ هزار شهروند دیگر نیز مجروح شده‌اند.