ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 23.10.2019, 21:11

کشف یک شبکه تروریستی ایران علیه سازمان مجاهدین در آلبانی


دویچه وله فارسی

پلیس آلبانی خبر از کشف یک شبکه شبه‌نظامی ایرانی داد که قصد داشته به سازمان مجاهدین خلق در این کشور حمله کند. پلیس آلبانی این شبکه را «سلول تروریستی فعال» دانسته که از سوی «بازوی خارجی سپاه پاسداران»  اداره می‌شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه اول آبان (۲۳ اکتبر) به نقل از پلیس آلبانی خبر از کشف یک شبکه شبه نظامی داد که افراد آن  به گفته آردی وِلیو رئیس پلیس آلبانی متعلق به یک «سلول تروریستی فعال» هستند که توسط «بازوی خارجی سپاه پاسداران» اداره می‌شده‌اند. رئیس پلیس آلمانی گفته است که این شبکه قصد انجام حمله تروریستی علیه گروه تبعیدی سازمان مجاهدین خلق در آلبانی را داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس آردی ولیو اشاره‌ای به اقداماتی که این شبکه شبه‌نظامی انجام داده نکرده است و اطلاعاتی نیز در این باره که آیا کسی دستگیر شده، نداده است.

پلیس آلبانی در بیانیه‌ای گفته است که «دو مقام ارشد امنیتی ایران» هدایت این شبکه را از تهران بر عهده داشته‌اند. در بیانیه همچنین آمده است شبکه مذکور در ارتباط با «گروه‌های تبهکار سازمان یافته در ترکیه» بوده و یک عضو پیشین سازمان مجاهدین خلق نیز در جمع‌آوری اطلاعات به آنها کمک می‌کرده است.

به گفته رئیس پلیس آلبانی این کشور یک حمله دیگر «عوامل حکومت ایران» علیه اعضای سازمان مجادهین را نیز که در ماه مارس و در جریان جشن‌‌های نوروزی برنامه‌ریزی شده بود، خنثی کرده است.

آذرماه سال گذشته کشور آلبانی سفیر و یک دیپلمات ایرانی را به اتهام انجام اقدامات غیرقانونی که مخل امنیت این کشور بود، اخراج کرد.

اقدامی که با استقبال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روبرو شد. او از نخست‌وزیر آلبانی به خاطر «ایستادن مقابل ایران»، «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» حکومت این کشور  و تلاش آن برای «خاموش کردن صدای مخالفانش در سراسر جهان» قدردانی کرد. در مقابل وزارت خارجه ایران آلبانی را «قربانی» آمریکا و «گروه‌های تروریستی» خواند.