ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 18.10.2019, 18:15

گسترش تظاهرات و فلج شدن آمد و شد در بیروت


ایرنا- در ادامه تظاهرات اعتراض آمیز در بیروت پایتخت لبنان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده، بسیاری از راههای این شهر مسدود و رفت و آمد تقریبا فلج شده است.

راههای فرودگاه بین المللی “رفیق حریری” به سمت مرکز شهر بیروت و نیز راههای منتهی به ضاحیه جنوبی بیروت مسدود است.

معترضان با به آتش کشیدن لاستیک ها و متوقف کردن خودروها، بسیاری از خیابان های اصلی را مسدود کرده اند و حتی از طریق راههای فرعی که نیروهای امنیتی برای تسهیل در رفت و آمد ایجاد کرده بودند، امکان تردد وجود ندارد.

اکنون برخی خودروهای نظامی در حال انتقال تعدادی از مسافران به فرودگاه هستند.

“خالد عبدالهادی” یکی از معترضان در بیروت به خبرنگار ایرنا گفت: تمام ثروت های کشور به دلیل سوء مدیریت و فساد به باد رفته است، مردم در بسیاری از زمینه های معیشتی با مشکل روبه رو هستند، حتی اکنون سوخت وجود ندارد و کسانی که منبع درآمدشان تاکسی و یا هر نوع وسیله نقلیه ای دیگری است با مشکل اساسی روبه رو هستند.

یک شهروند دیگری لبنانی که در تظاهرات ضاحیه جنوبی بیروت حضور یافته است به خبرنگار ایرنا گفت: ما به دلیل مشکل معیشتی به خیابان ها آمده ایم؛ منبع درآمدی نداریم؛ چطور خانواده و فرزندانمان را سیر کنیم؟

یک جوان دیگر که خود را فارغ التحصیل رشته حقوق معرفی کرد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: من حقوق خوانده ام اما در رستوران کار می کنم، من در جامعه لبنان هیچ حقوقی ندارم.

دامنه تظاهرات اعتراض آمیز در بیروت و سایر شهرهای لبنان از جمله صور، طرابلس و بعلبک همچنان رو به گسترش است.

امروز بانک ها و مدارس در لبنان تعطیل اعلام شده است.