ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 11.10.2019, 9:01

کُردها ۲۰ کیلومتر از مرزهای شمالی سوریه عقب نشینی کردند


ایرنا- نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» در ادامه حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به استان های «حسکه» در شمال شرق و «رقه» شمال سوریه، ۲۰ کیلومتر از مرزهای شمالی کشور عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی  سوریه «سانا»، نیروهای نظامی ترکیه «تل حلف» در شمال کشور را به تصرف خود درآورده و توانستند به روستاهای «علوک و کتشو» در اطراف شهر «رأس العین» در حسکه راه یابند.

نیروهای نظامی ترکیه محور حملات خود در شمال و شمال شرق سوریه را بر تاسیسات زیربنایی و مراکز مهم مانند تاسیسات تصفیه آب، نیروگاه‌های برق، سد، تاسیسات نفتی و مناطق مسکونی متمرکز کرده‌اند و اکنون روستاها و شهرک‌های «رأس العین» و «قامشلی» در حسکه و منطقه «عین عیسی» در شمال رقه را زیر آتش توپخانه‌ای و حملات هوایی قرار داده اند که در نتیجه  شمار زیادی از ساکنان منطقه خانه های خود را ترک و به مناطق دورتر از مرز رفته‌اند.

با توجه به اینکه هزاران خانواده هم اکنون در این مناطق، بدون سرپناه و آب و غذا هستند  احتمال وقوع فاجعه انسانی وجود دارد به ویژه اینکه نیروهای نظامی ترکیه غیرنظامیان را نیز هدف قرار می دهند که نمونه آن حمله به خودروها در مسیر رقه - تل ابیض است که تا کنون موجب جان باختن چهار غیر نظامی از جمله یک کودک و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

برخی خبرها نیز حاکی از این است که کُردها به زور جوانان این منطقه را به مناطق درگیری اعزام می کنند به این معنی که تعداد زیادی از جوانان منطقه را برای اعزام به مناطق جنگی بازداشت کرده اند؛ این موضوع اعتراض خانواده های آنان را به دنبال داشته اما نیروهای قسد با توسل به زور آنان را متفرق کردند.