ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 08.10.2019, 16:17

حضور نازنین زاغری در کمیسیون پزشکی در تهران


بی‌بی‌سی

نازنین زاغری-رتکلیف در مقابل کمیسیون پزشکی چهار نفره با چشمانی “اشکبار” خواستار آزادی‌اش به دلایل پزشکی شده است.

به گفته ریچارد رتکلیف همسر خانم زاغری، وقتی او را به محل جلسه می‌بردند احساس کرده پاهایش بی‌حس شده و در مقابل در اتاق کمیسیون زمین خورده و با کمک نگهبان‌ها همان جا نشسته است. او حدود یک ساعت همان جا پشت در معطل مانده است.

نازنین زاغری-رتکلیف شهروند ایرانی بریتانیایی از سه سال و نیم پیش به اتهام جاسوسی در اوین زندانی است. خانم زاغری این اتهام را رد می‌کند و بر اساس گزارش‌ها سلامت او در زندان رو به وخامت رفته است.

ه گفته همسر او، خانم زاغری در این کمیسیون از بیماری‌هایش و نبود مراقبت پزشکی صحبت کرد. کمیسیون پزشکی در مقابل پاسخ داده وقتی او تابستان در بیمارستان روانپزشکی بستری بوده به خواست خودش مرخص شده. نازنین زاغری پاسخ داده که او را در بیمارستان بسته بودند و در انزوا نگه می‌داشتند در حالی که این نحوه مداوای اضطراب نیست. او همچنین گفت داروهایی را که پزشکان تجویز می‌کردند به او نمی‌دادند.

اعضای کمیسیون پاسخ دادند “چون احتمال می‌رفته خانم زاغری به خود آسیب برساند داروها به او داده نشده است و او تنها می‌تواند با مراجعه روزانه به کلینیک زندان و زیر نظر کادر درمانی داروی خود را مصرف کند.” خانم زاغری این ادعا را “بی‌معنی” دانست و گفت برخی از داروهای تجویزی اصلا برایش تهیه نشدند و اگر او “می‌خواسته به خودش آسیب بزند راه‌های دیگری جز دارو وجود داشته است.” کمیسیون دیگر سوالی از خانم زاغری نپرسید و روشن نیست کی رای خود را اعلام می‌کند.