ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 07.10.2019, 19:54

به گروگانگیری خانواده‌های فعالان سیاسی و مدنی پایان دهید!


بیش از یک ماه است که خانم فرنگیس مظلوم،  مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی در بازداشت به سر می برد. بازداشت مادر این زندانی سیاسی به دلیل اطلاع رسانی و دادخواهی برای پسرش بوده و نمونه دیگری از گروگان گیری خانواده های فعالان سیاسی و مدنی است.

درباره خانواده‌های زندانیان سیاسی که تحت فشار یا گروگان حکومت هستند، اطلاع‌رسانی کنیم!

متاسفانه بسیاری از خانواده ها تنها برای اینکه از وابستگان یک فرد فعال هستند، هزینه گزافی می پردازند و تریبونی برای دادخواهی ندارند و به همین دلیل در بین رسانه‌ها نیز کمتر یادی از آنها می‌شود. مادر سهیل عربی، خانم فرنگیس مظلوم یکی از آن افراد است که به میزان کافی در مورد او اطلاع‌رسانی نشده و جامعه بی‌خبر از وضعیت ایشان است.

ممکن است یک دست صدا نداشته باشد، اما اگر همه برای دادخواهی افراد مظلوم همصدا شویم، جمهوری اسلامی ناچار به پاسخگویی خواهد بود یا دستکم در مجامع بین‌المللی قادر نمی‌شوند بیش از این دروغ بگویند.

بنابراین به عنوان مدافع حقوق بشر که سال‌ها کارم بر دادخواهی مظلومان متمرکز بوده از شما درخواست می‌کنم که درباره خانواده‌های فعالان سیاسی و مدنی و هر کسی که خانواده‌اش در گروگان حکومت است، اطلاع‌رسانی کنید و اجازه دهید که ما دادخواهی شما را تکرار کنیم.

دولت ایران باید به این رسم جنایتکارانه گروگان‌گیری خانواده‌ها و وابستگان افراد فعال پایان بدهد.

شاید دولتهای امریکا و استرالیا و انگلیس چیزهایی برای معاوضه با گروگان‌های خودشان در جمهوری اسلامی داشته باشند، اما مردم ایران چه باید بدهند که گروگانشان آزاد شود؟

کانال رسمی شیرین عبادی