ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 03.10.2019, 21:02

انتقاد شدید اعضای احزاب اصلاح طلب قم از فراكسیون امید


شماری از اعضای احزاب قم امروز جمعه در نشست با دکترعارف، از عملکرد ضعیف دکترعارف و لیست امید مجلس دربارۀ عملی‌نشدن قول رفع حصر و رسیدگی به مطالبات ملی‌ ازسوی لیست امید و رییس‌جمهور، به‌شدت اعتراض کردند و پیگیری‌های دکتر عارف و لیست امید را ناکافی و بسیار ضعیف دانسته‌اند و خواهان پاسخ‌گویی جدی او به مردم شدند.

همچنین  یکی از اعضای حاضر در نشست به این سخن عارف که گفته بود رییس‌جمهور در جلسه‌ای گفت: «از حصر فقط پوسته‌ای مانده است»

او بابرشمردن نتایج پیگیری‌های رفع حصر ازسوی فراكسیون امید و دولت، آن‌ها را بسیار اندک و ناچیز دانست و گفت: «دیگر، تنها بحث از حصر سه‌تن از رهبران جریان فکری اصلاح‌طلبی نیست؛ بلکه بحث «حصر آزادی مردم» مطرح است؛ زیرا مردم نمی‌توانند با رهبران خود کروبی و موسوی دیدار و گفت‌وگو داشته باشند. حصر زمانی رفع می‌شود که محصوران و مردم بتوانند آزادانه از همدیگر دیدوبازدید داشته باشند؛ و اینكه خوشحال باشیم  بعد از هشت سال حصر غیر قانونی به تازگی خانواده محصورین می توانند هر زمان آنها را ملاقات كنند اقدام بسیار ناچیزی است  و به‌هیچ‌وجه به‌معنای گشایش در رفع حصر نیست و مردم شرایط کنونی را بر نمی‌تابند. شما اگر می‌خواهید کاری کنید، عملکرد نمایندگان مجلس ششم را در زمان‌ حصر خانگی آیت‌العظمی منتظری می‌دیدید که روی پشت بام می‌آمدند و با فقیه عالیقدر رحمت‌الله‌علیه دیدار می‌کردند و به‌جای شعار رفع حصر، عملا حصرشکنی کردند».

به گرارش خبرنگار سحام بسیاری از حاضران معتقد بودند که مشکلات اقتصادی سراسری و کارکرد مبهم لیست امید و عملکرد‌های ضعیف آنان و دولت که با حمایت اصلاح‌طلبان شکل گرفت زمینۀ سرخوردگی عمومی را فراهم کرد که باید چاره‌اندیشی شود.

درپایان، دکتر عارف پذیرفت که اقدامات اندک بوده است؛ اما او نمایندۀ مجلس است و بیشتر از آن، کاری از دستش بر‌نمی‌آید و پیش از آن از احزاب اصلاح‌طلب خواست تا برای انتخابات اسفندماه، خود را آماده کنند و از قم، سه‌نمایندۀ اصلاح‌طلب به مجلس شورای اسلامی راه بیابد. وی انسجام و وحدت و گذشت و تعامل با یکدیگر را کلید پیروزی‌های بعدی اصلاح‌طلبان دانست.