ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 26.09.2019, 21:08

پنتاگون به عربستان تجهیزات دفاعی ارسال می‌کند


صدای آمریکا: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز پنجشنبه چهارم مهر اعلام کرد که قصد دارد چهار سامانه راداری، یک محموله از موشک‌های پاتریوت، و حدود دویست نیروی خدمات پشتیبانی را به منظور تقویت توان دفاع هوایی عربستان سعودی به این کشور ارسال کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرده است تدابیر دیگری را نیز جهت ارتقای توان واکنش سریع‌تر دفاعی عربستان در وضعیت بحرانی در نظر گرفته است که بعدا، و در صورت لزوم، به این متحد آمریکا در منطقه ارسال خواهد کرد.

این تدابیر اضافی شامل دو سامانه پاتریوت و یک ترمینال پدافند هوایی ارتفاع بالای «تاد» است.

این تصمیم وزارت دفاع آمریکا پس از حملات ۲۳ شهریور به دو مرکز نفتی عمده در عربستان سعودی اتخاذ شده است. آمریکا همان زمان ایران را مسئول این حمله‌ها معرفی کرد و آلمان، بریتانیا و فرانسه هم چند روز بعد در بیانیه‌ای از این موضع آمریکا حمایت کرده و گفتند که مسئولیت این حمله با ایران است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، عصر شنبه ۲۳ شهریور در توئیتر رسمی خود نوشت در حالی که روحانی و ظریف تظاهر به دیپلماسی می‌کنند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی است. وی در این توئیت افزود که با وجود همه درخواست‌ها برای کاهش تنش، ایران حالا یک حمله بی‌سابقه را علیه عرضه انرژی جهان انجام داده است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حملات از سوی یمن باشد.