ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 26.09.2019, 18:25

بعد از دربی زندگی‌ام تغییر کرده است


شرق /  سپهر خرمی

شهرآورد شماره ۹۰ عصر یکشنبه با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. اگر پیش از برگزاری این مسابقه از هواداران فوتبال سؤال می‌شد که پیش‌بینی می‌کنید کدام بازیکن در این مسابقه حساس گلزنی کند، قطعا آخرین اسمی که به میان می‌آمد نام مهدی عبدی بود؛ بازیکنی که طبق گفته خودش تا یک روز قبل از سوت داور در فهرست ۱۸ نفره قرار نداشته و بعد از قطعی‌شدن غیبت سیدجلال حسینی با تشخیص کالدرون وارد فهرست شده است.

تمام اتفاقات این مسابقه برای عبدی رؤیایی است. او در  چندثانیه از یک بازیکن ناشناخته تبدیل به مرد شماره یک حساس‌ترین دربی ایران شد. پسر ۱۸ ساله قائمشهری در دقیقه ۷۹ وارد زمین شد و اولین تماس او با توپ، شوتی بود که وارد دروازه حسین حسینی شد تا تک‌گل سه‌امتیازی باعث شود نام او برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود.

مهدی عبدی که این روزها تیتر یک اکثر رسانه‌هاست، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید هنوز از گلزنی در دربی هیجان‌زده است و بابت مسیر سختی که تا امروز برای رسیدن به این جایگاه با این سن کم پیموده، راضی است. عبدی همچنین پرده از موضوعی برمی‌دارد که ظاهرا قرار نبوده با او در پیش‌فصل قراردادی امضا شود و با تیم نساجی تمام کرده بود، اما سرانجام مدیریت تصمیم می‌گیرد با این بازیکن قرارداد سه‌ساله‌ای امضا کند و بازیکن پرسپولیس شود.

‌شما با گل سه‌امتیازی‌ای که زدید درحال‌حاضر مرد شماره یک دربی تهران شده‌اید. این چند روز زندگی شما دگرگون شده. شرایط زندگی‌تان تغییر کرده؟
خب طبیعی است بعد از گلی که به استقلال زدم زندگی ورزشی و شخصی من کمی تغییر کرده باشد، البته که دوست ندارم لطمه‌ای به زندگی‌ام وارد شود، اما می‌دانستم اگر در این دربی بازی کنم و موفق باشم می‌تواند به آینده فوتبالی من کمک زیادی بکند.

فکر می‌کردید در این مسابقه بازی کنید و تک‌گل سه‌امتیازی را هم وارد دروازه استقلال کنید؟
قبل از بازی، من در فهرست ۱۸ نفره نبودم، اما با توجه به مصدومیت آقای سیدجلال حسینی، کالدرون صلاح دید که من وارد فهرست شوم تا شانس بازی در این دیدار را به دست بیاورم. اصلا فکرش را نمی‌کردم که این اتفاق برای من رخ دهد، هرچند شب قبل از مسابقه خواب دیدم که برای تیمم گل می‌زنم، اما اصلا تصورش را نمی‌کردم که به حقیقت بپیوندد.

‌بسیاری از بازیکنان ایرانی بودند که با یک بازی به شهرت رسیدند، اما طوری زندگی کردند که دیگر خبری از آنها نیست و خیلی زود از فوتبال کنار رفتند. قدر این فرصتی را که به شما داده شده می‌دانید؟ با توجه به سن کمی که دارید، با خانواده مشورت می‌کنید؟
بله، خانواده من خیلی حواسشان به من هست. البته که من تمام تلاشم را می‌کنم که از مسیری که در آن قرار گرفتم خارج نشوم و به قول معروف پایم را کج نگذارم. من به هواداران پرسپولیس قول می‌دهم که جوگیر یا از خود بیخود نشوم و برای تیمم مثمرثمرتر از این باشم.

‌اسماعیل حلالی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که باشگاه پیش از شروع فصل تمایلی به عقد قرارداد با شما نداشته. این موضوع را تأیید می‌کنید؟
بله، موضوعی که آقای حلالی گفتند صحت دارد. باشگاه نمی‌خواست با من قراردادی امضا کند و هرچه آقای پنجعلی و حلالی فوتبال من را تأیید می‌کردند اما رغبتی برای عقد قرارداد توسط باشگاه نبود. من با باشگاه نساجی به توافق نهایی رسیده بودم و در آستانه امضای قرارداد با این تیم بودم، اما در هر صورت پرسپولیس مجاب شد که من با تیم محبوبم قرارداد سه‌ساله‌ای امضا کنم و از این اتفاق خوشحالم. در هر صورت من بازیکن پرسپولیس بودم که به صورت قرضی به بادران رفته بودم و سابقه آقای‌گلی در تیم‌های امید را هم داشتم و بسیار خوشحالم که حالا می‌توانم در بزرگ‌ترین تیم ایران تجربه کسب کنم.

در مورد مربیگری کالدرون صحبت می‌کنید؟ ظاهر امر این‌طور نشان می‌دهد که اعتقاد زیادی به بازیکنان جوان دارد.
کالدرون مربی باکارنامه و بزرگی است. اسم‌ورسم بازیکن اصلا برای این مربی مهم نیست و هر بازیکنی که بتواند در تمرینات خودش را نشان دهد به او میدان داده می‌شود.

استقلالی‌ها این چند روز خیلی سعی کردند که به هر نحوی شده اشاره کنند که گل سه‌امتیازی شما، گل‌به‌خودی بوده. صحبتی دراین‌باره دارید؟
اصلا به این مسائل حاشیه‌ای اهمیت نمی‌دهم و واقعا برایم مهم نیست گل به نام من ثبت شده باشد یا حسین حسینی؛ همین که سه امتیاز به تیم ما رسید خدا را شکر می‌کنم.

هواداران پرسپولیس بعد از گلی که زدید با حالت شوخی گفتند مهدی عبدی از مدرسه آمد و گل زد و رفت. چه واکنشی به این شوخی‌ها دارید؟
اتفاقا بامزه بود و کلی خندیدم. سوژه بامزه‌ای بود. با توجه به اینکه سن کمی دارم اما خب من دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و دیگر دانش‌آموز نیستم (با خنده).

سرمربی تیم ملی ایران هم در ورزشگاه حضور داشت. فکر می‌کنید به تیم ملی دعوت شوید؟
اتفاقا حضور آقای ویلموتس قوت‌قلبی برای همه بازیکنان بود و خیلی خوشحالم که در حضور ایشان گلزنی کردم، اما واقعا نمی‌دانم به این زودی‌ها به تیم ملی دعوت شوم یا خیر. فعلا تمرکزم روی این مسئله است که با حضور در تیم امید، المپیکی شویم.

چه برنامه‌ای برای حضور در فوتبال اروپا دارید؟
دوست دارم آن‌قدر برای تیمم مفید باشم که توسط تیم‌های مطرح اروپایی دیده شوم. اسم نمی‌آورم، اما رؤیای من حضور در یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی است، اما فعلا فقط به موفقیت پرسپولیس فکر می‌کنم.

‌برای بازی با سپاهان آماده‌اید؟ فکر می‌کنید باز هم کالدرون به شما اعتماد کند؟
دو تیم پرسپولیس و سپاهان فاصله کمی در جدول دارند. ما 9 امتیاز داریم و سپاهان هشت امتیاز دارد و مطمئن باشید در ورزشگاه آزادی فقط به دنبال کسب سه امتیاز هستیم. از هواداران عزیز هم می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند و پرسپولیس را تشویق کنند. در مورد سؤال بعدی شما هم باید عرض کنم که تمام تلاشم را می‌کنم تا نظر کالدرون را برای حضور بیشتر در زمین جلب کنم.