ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 24.09.2019, 21:23

الجبیر: همه گزینه برای پاسخ به حملات به تاسیسات نفتی مطرح است


ایرنا - وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز سه شنبه گفت: بعد از تکمیل روند تحقیقات، تمام گزینه ها از جمله نظامی در پاسخ به حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان مطرح است.

به گزارش رویترز، الجبیر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ریاض همه گزینه ها از جمله نظامی را در پاسخ به حمله به تأسیسات نفتی در صورت تکمیل تحقیق در مورد مسئولان این حادثه در نظر خواهد گرفت.

وی افزود: سازمان ملل متحد در شناسایی محل پرتاب موشک ها به تاسیاست نفتی کمک می کند اما با این وجود عربستان سعودی معتقد است که ایران در پشت این حملات قرار دارد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی تاکید کرد: ما می خواهیم پشتیبانی بین المللی را بسیج کنیم و می خواهیم همه گزینه ها از جمله دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی را بررسی کنیم و سپس تصمیم گیری کنیم.

شنبه گذشته با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

به رغم آنکه گروه انصارالله یمن مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است، اما عربستان و همتایان اروپایی و آمریکایی وی ایران را مسئول اصلی این حملات می دانند.

تهران تاکنون بارها دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است.