ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 24.09.2019, 9:24

حمله شدید احمد جنتی به دولت حسن روحانی


احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان، صبح روز سه‌شنبه ۲ مهر در هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان سخنرانی داشت و خطاب به دولت حسن روحانی گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آن‌ها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند.

بخش‌هایی از سخنان احمد جنتی:

* غارتگرها  از داخل و خارج کشور تلاش می‌کنند تا تولید رونق نگیرد و مردم در فقر و فلاکت باشند و در اثر تنگدستی، شورش کنند. هدف دشمن این است تا با عدم رونق تولید، نظام تضعیف شود و مردم تبدیل به عامل دشمن شوند. اگر تولید رونق داشته باشد نقشه دشمن خنثی می‌شود.

* برخی بانکدارها و پولدارها نمی‌گذارند تولید رونق بگیرد. سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آن‌ها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند.

* فشار حداکثری (آمریکا) به دنبال تسلیم ماست و برخی افراد نادان و غافل هم به فکر این هستند که مذاکره کنند، درحالی که آن‌ها هم همین را می‌خواهند. ذاکره از نظر آمریکایی‌ها  یعنی هرچه آن‌ها می‌گویند قبول کنیم. آن‌ها قدم به قدم جلو می‌آیند و به موشکی و حضور ایران در منطقه می‌رسند.

* خط قرمز ما استفاده از پول‌های کثیف برای رسیدن به قدرت است. یعنی حاکمیت پول و ثروت؛ ثروت برای قدرت و قدرت برای ثروت. تا جایی که بتوانیم و خدا کمک کند نمی‌نداریم کسی با پول کثیف وارد قدرت شود. کسی هم توقع نداشته باشد افراد واجد شرایط را رد کنیم یا کسی که شرایط ندارد را تایید کنیم.

* مردم نباید در شرایط فعلی بی‌تفاوت باشند و باید مطالبه‌گر باشند. مردم امید خود را از دست ندهند. جوانان در عرصه‌های مختلف مشغول به‌کار هستند. مدیران ضعیف وقتی کنار می‌روند، متأسفانه دوباره سر کار می‌آیند.

* بی‌تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده‌ایم رها شویم.