ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 17.09.2019, 22:51

کنکور ۹۸؛ افزایش شمار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل


با گذشت زمان هویت ۱۵ تن دیگر از شهروندان بهائی شرکت کننده در کنکور سراسری سال جاری که در نتایج این آزمون با ایرادات مختلفی از جمله “نقص در پرونده” مواجه شده و به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل محروم شدند احراز شد. با احتساب این افراد شمار شهروندان بهایی محروم از تحصیل در کنکور ۹۸ که تاکنون هویت آنها توسط هرانا احراز شده به ۱۸ تن رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، تعدادی از شهروندان بهائی که در کنکور سراسری شرکت کرده بودند، در سایت سازمان سنجش با پیغام نقص در پرونده روبرو و به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل محروم شدند.

اسامی ۱۵ تن از این شهروندان بهایی “سهند شیرازی از تهران، مهتاب خادم از تهران، ارمغان عنایتی از سمنان، سیاوش بلوچ قرائی از مشهد، شایلین عقیلی از کرج، نگار ایقانی از شیراز، روژان احسانی از کاشان، غزل الله وردی گرجی از ساری، ترنم کمالی از شیراز، نگین فروغی، درسا مصطفوی از تهران، آریا احسانی از کرج، بهزاد یزدانی، شعله موفقی، مهسا فروهری از کرج” توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع، در این میان بهزاد یزدانی  ۱۵ بار در کنکور سراسری شرکت کرده و با مواجهه با این پیغام، از تحصیل محروم شده است.

با احتساب اسامی این ۱۵ شهروند، شمار شهروندان بهایی شرکت کننده در کنکور سراسری ۹۸ که با عناوین مختلفی به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل محروم شده اند تاکنون به ۱۸ تن رسید.

هرانا روز گذشته نیز در گزارشی از مواجه شدن ۳ شهروند بهایی دیگر به نام های “وفا نوبخت، اهل ساری، با رتبه ۶۵۷، آیلار روشن نهاد، با رتبه ۱۰۷ و نوریه فردوسیان، اهل اصفهان” با این پیغام خبر داده بود.

این شهروندان تحت عناوین مختلفی از جمله “نقص در پرونده” از تحصیل محروم شده‌اند. گزینه نقص در پرونده یک ترفند متداول است که عمدتا از سال ۱۳۸۵ در این موارد برای محروم کردن شهروندان بهایی از ادامه تحصیل به کار گرفته شده است.