ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 17.09.2019, 20:07

پنتاگون تا ۴۸ ساعت آینده گزارشی در مورد حمله به آرامکو منتشر می‌کند


به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران گفت که پنتاگون در حال مهیا کردن گزارشی درباره عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان است.

به گفته این مقام آمریکایی، کارشناسان آمریکایی در حال بررسی دقیق شواهد موجود در عربستان و بازرسی اطلاعات راداری از منطقه هستند.

صبح روز شنبه دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی هدف حملات سنگین قرار گرفت که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد. با وجود آنکه شورشیان حوثی مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند،‌ اما جهان باور نکرد که این حملات کار این گروه شورشی باشد.

تا آنکه روزنامه وال‌استریت‌ژرونال روز سه شنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹) به نقل از “منابع مطلع” نوشت: «مقام‌های آمریکا گزارش‌ها و ارزیابی اطلاعاتی خود را در اختیار عربستان سعودی قرار دادند که در آن آمده است که ایران روز شنبه با بیش از ۲۰ پهپاد و حداقل ۱۲ موشک تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده است».

خبرگزاری فرانسه نیز روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو، از درون خاک ایران و با موشک‌های قاره‌پیما صورت گرفت.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که دولت آمریکا در تلاش است با آماده‌سازی پرونده‌ای برای اثبات داده‌ها و ارائه آن در نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک، جامعه جهانی و به ویژه کشورهای اروپایی را در این زمینه قانع کند.