ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 13.09.2019, 13:11

خواننده ایرانی با تک آهنگش وارد عرصه موسیقی ترکیه می‌شود


خبرگزاری آناتولی

آیداز، خواننده ایرانی که قرار است با تک آهنگ ترکی‌اش به نام «قمار عشق» به زودی وارد بازار موسیقی ترکیه شود، در گفتگو با خبرنگار “آناتولی” در مورد نحوه آغاز به حرفه خوانندگی و دلیل انتخاب زبان ترکی برای ارائه آثارش اظهار داشت: موسیقی همیشه در قلب من جایگاه ویژه داشت و من نیز عاشق آن هستم. پیشتر در مورد این که چطور می خواهم شروع به خوانندگی کنم، ایده‌ای نداشتم. چون زبان ترکی را دوست داشتم، خواستم با این زبان وارد این حرفه شوم.

این خواننده جوان که پس از پایان کارشناسی مهندسی برق در ایران، برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفته بود، در مورد آن روزها گفت: در شهر میلان در دوره کارشناسی در گرایش طراحی مد تحصیل کردم سپس به استانبول آمده و در این شهر نیز تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم، اما بعدا با تاسیس شرکتی در زمینه تجارت سنگ مرمر فعالیتم را شروع کردم. در عین حال جوان‌ترین عضو مجمع صادرکنندگان استانبول نیز هستم.

آیداز که پیش از ترکیه در شهر دبی امارات متحده عربی نیز زندگی کرده است، در مورد انتخاب استانبول برای ادامه زندگی گفت: قصد مهاجرت به کانادا را داشتم، اما در ادامه تصمیمم را تغییر دادم. در ترکیه خودم را بسیار راحت حس می کنم. مردم ترکیه بسیار خونگرم و صمیمی هستند. یکی از دلایل اصلی انتخاب زبان ترکی برای فعالیت موسیقی ام همین موضوع است. البته در آینده به زبان‌های دیگر نیز می خوانم.

او که برای تلفظ بهتر زبان ترکی تمرین‌های فشرده انجام داده است، در این زمینه اظهار داشت: اکثرا می پرسند که «چطور می خواهی ترکی بخوانی؟». باید بگویم که زمان زیادی را صرف این موضوع کردیم. هر روز زمان زیادی را در استودیو می گذرانم. این که به غیر از زبان مادری ام قرار است ترانه بخوانم کار را سخت می کند اما من برای تلفظ بهتر و حرفه ای کلمات تلاش می کنم. هدف من ارائه موسیقی به تمام جهان است. اهداف بزرگی دارم. در این رابطه نیز یک استودیو در خانه تشکیل دادم.

او که آرزوی دریافت جوایز گرمی را دارد، از عزم راسخ خود در این مسیر گفت: مطمئنم که به آن دست پیدا خواهم کرد. شاید در فاصله کوتاهی این اتفاق نیفتد، اما یقین دارم که موفق خواهم شد. هرکسی اگر به حرکت در مسیر دستیابی به هدفش با قاطعیت حرکت کند، قطعا به آن دست می یابد. چیزی به عنوان «نمی شود» یا «نمی توانم» وجود ندارد، باید به خود اعتماد داشته و به سوی تحقق آرزوهایمان پیش برویم.

آیداز در مورد تک آهنگ خود “قمار عشق” نیز گفت: از 9 ماه پیش برای آماده کردن این ترانه تلاش‌هایمان ادامه دارد. دوره‌های زیادی در این مدت دیدم. برای ویدئو کلیپ این آهنگ نیز از تکنیک‌های به روز استفاده کردیم. می خواهم در ادامه نیز یک آلبوم کامل پاپ منتشر کنم. خواننده های زیادی از ترکیه را دوست دارم. مشتاقم که با خواننده های سبک‌های مختلف همخوانی کنم. هانده ینر، سیلا و سزن آکسو از خواننده های محبوب من در ترکیه هستند.