ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 12.09.2019, 1:50

«دستور بازداشت» صبا کمالی، هنرپیشه زن در ایران


خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران از صدور دستور بازداشت صبا کمالی خبر داده و نوشته این بازیگر سینما به علت انتشار مطلب توهین‌آمیزی نسبت به امام سوم شیعیان در اینستاگرام تحت تعقیب قرار گرفته است.

قوه قضاییه ایران هنوز به این ادعای خبرگزاری فارس واکنش نشان نداده است اما وبسایت‌هایی چون باشگاه خبرنگاران جوان واکنش‌هایی به این پست منتسب به خانم کمالی منعکس کرده‌اند.

در این پست جنجالی که به خانم کمالی نسبت داده شده نویسنده در قالب یک گفتگوی خیالی با حسین بن علی، امام سوم شیعیان، آورده: “غذای نذری گرفتم؟ آرزو کنم برآورده می‌کنی؟ شوخی می‌کنی؟ ببین امام حسین. من دیگه مثل سابق حوصله این پارتی‌های شبانه رو ندارم، خیلی وقته مشکلات بزرگتر از مراسم تو، توی مغزمه....”

عصر چهارشنبه، یازدهم سپتامبر، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، در خبری تحت عنوان “دستور بازداشت هنرپیشه هتاک صادر شد” نوشت: “ص.ک امروز با انتشار پستی در حمایت از سحر خدایاری دختری که اخیرا خودکشی کرده است، در مطلبی بی‌شرمانه، به ساحت امام حسین(ع) توهین کرد.”

این خبرگزاری در ادامه نوشته: “پیگیری خبرنگار فارس حاکی‌ است پس از توئیت این بازیگر، قرار بازداشت وی صادر شده است.”

این در حالی است که تصاویر منتسب به این نوشته از یک پست اینستاگرامی مربوط به حساب کاربری به نام صبا کمالی حکایت دارد. پستی که به نظر می‌رسد اکنون پاک شده و به جای آن صاحب حساب با امضای صبا کمالی نوشته: “من مثل هر ایرانی به مذهبم معتقدم... اگر احساست مذهبی مونین واقعی جریحه دار شده ازشون دلجویی می کنم، ایران کشور ماست و ما همه ایرانی هستیم....”