ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 04.09.2019, 17:31

حکم ۵ سال حبس برای حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران


امتداد: در جریان تجمع کارگران در روز جهانی کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی، حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی بازداشت شده و اکنون پس از تشکیل دادگاه، حکم ۵ سال حبس تعزیری برای این کارگر زندانی صادر شده است. 

در همین رابطه، سید مصطفی رضوی، کارشناس حقوقی و وکیل این کارگر سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی، ضمن اشاره به وضعیت پرونده موکل خود در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

پرونده موکل بنده با عناوین اتهامی چون اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همچنین اخلال در نظم عمومی تشکیل شده و در یک مورد، منتج به صدور حکم شده است. 

درخصوص عنوان اتهامی، اخلال در نظم عمومی، شعبه 26 دادگاه انقلاب، نسبت به شایستگی دادگاه عمومی کیفری ۲، عدم صلاحیت صادر کرده که تا به امروز به شعبه ارجاع نشده است. 

درباره اتهام اول موکلم نیز، رای مجازات 5 سال حبس تعزیری به انضمام 3 سال محرومیت از تلفن همراه هوشمند و عضویت در شبکه‌های اجتماعی صادر شده است. 

حتما نسبت به این حکم در دادگاه تجدید نظر اعتراض خواهیم کرد. چرا که با توجه به ادله‌ای که مستند به رای بوده و چندان از قوت حقوقی برخوردار نیست، امیدواریم تا این دادگاه محترم با توجه به دفاعیات و استدلال‌هایی که در لایجه دفاعیه تقدیم می‌شود، نسبت به صدور حکم مقتضی اقدام نماید. 

همان گونه که در خود پرونده موکلم نیز قید شده و ضابطین قضائی نیز در حین بازداشت وی به آن اشاره کرده‌اند، حضور حسن سعیدی در تجمع روز جهانی کارگر به دور از خشونت و تنها در راستای دنبال کردن مطالبات بر حق صنفی وی و همکاران ایشان بوده است. 

موکل من پیش‌تر با اتهامات ساختگی از کار برکنار شده بود و در اداره کار نیز با توجه با اعمال نفوذهای صورت گرفته، موفق به پیگیری اداری وضعیت کاری خود نبوده است. 

حضور در تجمعات اعتراضی، بدون به کار بردن و استفاده از سلاح، جزو حقوق اساسی همه شهروندان بر اساس قانون اساسی بوده و موکل بنده نیز در جریان این تجمع، نه مسلح بوده و نه هیچگونه عنادی با هیچ‌یک از ارکان نظام داشته و دارد.