ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 01.09.2019, 20:19

نگرانی بیش از ۲۰۰ هنرمند از وضعیت نوشین جعفری


روز یکشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۸، بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان سینما و تئاتر ایران با انتشار نامه‌ای نسبت به وضعیت نوشین جعفری ابراز نگرانی کردند.

رخشان بنی اعتماد، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، حامد بهداد، مهناز افشار و فاطمه معتمدآریا از امضاکنندگان این نامه هستند. نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه با تایید خبر بازداشت خانم جعفری اتهامات وی را “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرد.

این هنرمندان در نامه خود با اشاره به گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت نوشین جعفری اعلام کردند که خانواده‌اش تنها یک بار صدای او را از طریق تلفن و یک بار هم صدای لرزانش را در حال استمداد و تاکید بر بیگناهی‌اش در فضای مجازی شنیده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه می خوانیم: “ما خانواده سینما، تئاتر و هنر؛ با باور بر اصل برائت و با توجه به نحوه دستگیری، اطلاع‌رسانی موارد اتهامی از طرق غیررسمی و عدم دسترسی به وکیل، نگرانی عمیق خود را از وضعیت نگهداری و سلامت همکارمان اعلام می کنیم و خواهان دسترسی ایشان به امکانات قانونی دادرسی منصفانه اعم از حقوق زندانی و حقوق دفاعی ایشان جهت رسیدگی شایسته به وضعیت نگران‌کننده وی هستیم”.

رخشان بنی اعتماد، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، حامد بهداد، مهناز افشار و فاطمه معتمدآریا از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

نوشین جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.