ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 29.08.2019, 19:42

روایت محمد سرافراز رییس سابق صداوسیما از آخرين ديدارش با خامنه‌ای و عزل وی


محمد سرافراز، رییس سابق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، در کتابی با نام «روایت یک استعفا» که شامل گفت‌وگویی با اوست فاش کرد بعد از مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف در سال ۱۳۹۴ «درخواست تعطیلی برنامه ۹۰ از طرف دفتر رهبری مطرح شد».

«در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۴ یک ملاقات مفصل دونفره با رهبر انقلاب داشتم. به ایشان گفتم: یک حکومت پنهانی در حکومت که هم پول دارد، هم رسانه در داخل و خارج دارد و هم ابزار امنیتی دارد، علیه سازمان در حال برنامه‌ریزی است.

من در مورد استعفا در بیرون دفتر با هیچکس صحبت نکردم ولی حدود ۱۰ روز بعد از دیدار با رهبری، در سایت منصوب به آقای حداد عادل نوشتند که سرافراز استعفا داده و قرار است آقای حداد جایگزین شود!

در سومین روز از تعطیلات نوروز سایت انتخاب نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی خبر از خداحافظی من با صندلی صداوسیما داد و البته به دروغ نوشت ده روز است که من سرکار حاضر نمی‌شوم، درحالیکه روزهای پایانی سال، روزهای پرکاری ما بود و در تعطیلات نوروز هم ما سرکار حاضر بودیم.

آقای وحید حقانیان از دفتر با من تماس گرفت و گفت شما این خبر را تکذیب کنید و روابط عمومی سازمان در همان روزهای تعطیلِ عید نوروز ۹۵ خبر را تکذیب کرد.

درعین حال گزارش های مختلفی  می آمد که برای ریاست سازمان جابجایی صورت می گیرد. رفتم دفتر رهبری با آقای حجازی صحبت کردم. گفتم چنین مواردی مطرح شده است. رفتار آقای حجازی این بود که رسیدگی می‌کنند.

اما این موارد نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه به شدت افزایش پیدا کرد و این منجر شد به ملاقات مجدد با آقای حجازی در اردیبهشت ماه ۹۵ داشتم و گله کردم و گفتم این چه روش کشورداری است که شما به کسی می‌گویید برو و در خط مقدم جنگ نرم مبارزه کن و کارت را انجام بده و در چنین شرایطی چرا از پشت خنجر می‌زنید، سنگ می‌زنید؟

در همان تعطیلات فروردین‌ماه ۹۵ جلسه‌ای با آقای طائب داشتم و گفتم که من تشکر می‌کنم از شما و چون ممکن است آقایان را نبینم، از طرف من از آقای حسین محمدی و حاج آقا مجتبی تشکر کنید؛ زیرا زمینه را فراهم کردید که من از صداوسیما بروم و این جای تشکر دارد و من راحت می‌شوم. او به‌ جای اینکه تکذیب کند گفت خوب می‌خواهی بعدش چی کار کنی؟ گفتم بازنشسته می‌شوم!»