ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 15.08.2019, 18:56

اسرائیل از ورود دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا جلوگیری کرد


وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که دو عضو کنگره آمریکا حق ورود به اسرائیل را ندارند.

معاون وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که این دو نماینده دموکرات  کنگره آمریکا حق ورود به اسرائیل را ندارند.

شبکه تلویزیونی المیادین پنجشنبه (۲۴ مرداد) به نقل از رسانه‌های اسرائیل گزارش داد که این کشور تصمیم گرفته است که از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب»، دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا به اسرائیل جهت بازدید از اماکن قدس ممانعت کند.

وزارت کشور اسرائیل ساعتی بعد رسما اعلام کرد که این دو نماینده کنگره آمریکا به اسرائیل ممنوع الورود هستند و با هرگونه درخواست آن‌ها برای سفر به اسرائیل مخالت می‌شود.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، امروز گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه (دیروز) با چندین تن از مقامات کابینه خود برای رسیدن به تصمیم نهایی درباره دیدار عمر و طلیب از اسرائیل وارد رایزنی کرده است.

این دو نماینده مجلس آمریکا از حامیان جنبش ضداسرائیلی BDS هستند که به معنای «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» است. این دو نفر قرار بوده روز یکشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی بن گورین در نزدیکی تل‌آویو شوند.

پیش از آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریک،ا در یک پیام توییتری گفته بود: «اگر اسرائیل اجازه بازدید به دو نماینده مجلس طلیب و عمر بدهد، ضعف بزرگی از خود به خرج داده است. آنها از اسرائیل و تمام مردم یهودی متنفرند و چیزی وجود ندارد که نظر آنها را تغییر دهد.»