ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 11.06.2019, 12:30

نزار زکا، زندانی لبنانی تهران را به مقصد بیروت ترک کرد


خبرگزاری‌ها به نقل از سخنگوی قوه‌ قضاییه خبر از آزادی قریب الوقوع نزار زکا، شهروند لبنانی زندانی در ایران داده‌اند. زکا سال ۱۳۹۴ به اتهام جاسوسی برای آمریکا به ده سال زندان و پرداخت چهار میلیون دلار جریمه محکوم شده بود.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد نزار زکا، زندانی لبنانی، روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) تهران را به مقصد بیروت ترک کرد. پیشتر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه خبر آزادی قریب الوقوع نزار زکا را اعلام کرده بود.

خبرگزاری ایلنا به نقل از نشست خبری اسماعیلی به تلاش‌های میشل عون، رئیس جمهوری لبنان برای آزادی نزار زکا اشاره کرده است. این در حالی است که منابع لبنانی تاکید کرده بودند که حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان نیز برای آزادی نزار زکا پا در میانی کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تلاش‌های حسن نصرالله برای آزادی نزار زکا را تایید کرده است. ایلنا به نقل از اسماعیلی نوشته است: «حزب الله لبنان هم موافقت با این درخواست را برای کشورشان مفید دانستند که همین مساله موجب شد درخواست آزادی مشروط زندانی بررسی شود. ما تقاضای فرد را داشتیم که زندان هم تایید کرد که در مدت محکومیت حسن رفتار داشته و دادگاه ما امروز ایشان را تحویل نمایندگان کشور لبنان خواهد داد.»