ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 09.06.2019, 18:27

محرومیت دسترسی هواوی به سه شبکه اجتماعی مشهور


فیس‌بوک اعلام کرد به اجازه استفاده از برنامه‌هایش را به این شرکت نمی‌دهد و دسترسی هواوی به فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ را قطع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیس‌بوک اعلام کرد دسترسی هواوی به برنامه‌های ساخت این شرکت را قطع می‌کند. این در حالی است که غول تکنولوژی چین برای رویارویی با تحریم‌های آمریکا که دسترسی این شرکت به برنامه‌ها و قطعات آمریکایی را ناممکن کرده، دست و پا می‌زند.

فیس‌بوک اعلام کرد کاربرانی که در حال حاضر از تلفن‌های هواوی استفاده می‌کنند، امکان استفاده از برنامه‌های ساخت این شرکت و به روزرسانی‌های مرتبط را خواهند داشت ولی محصولات جدید هواوی، برنامه‌های فیس‌بوک، واتساپ و اینستاگرام را به طور پیش‌فرض در خود نخواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود که این اقدام فیس‌بوک بازار فروش محصولات هواوی را به شدت متاثر کند. فروش تلفن‌های همراه در سال میلادی گذشته بیشترین بخش درآمد این شرکت بزرگ چینی بود و پیش‌بینی می‌شد این شرکت بتواند در دو قاره آسیا و اروپا پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

در روزهای گذشته گوگل نیز اعلام کرد که پس از پایان مهلت ۹۰ روزه‌ای که دولت آمریکا به این شرکت داده و از آغاز ماه آگوست، دیگر سیستم عامل آندروید را در اختیار تلفن‌های هواوی قرار نخواهد داد اما گوگل‌پلی و همه برنامه‌های گوگل برای مدل‌های فعلی هواوی و مدل‌هایی که دیگر تولید نمی‌شوند، در دسترس خواهد بود.

به گزارش رویترز، برخلاف گوگول که دسترسی به برنامه‌هایش را برای مدل‌های فعلی و مدل‌هایی که دیگر تولید نمی‌شوند، ممکن نگاه داشته، فیس‌بوک اعلام کرد که هر تلفن همراه هواوی با هر مدلی که تا کنون از کارخانه‌ها و انبارهای این شرکت خارج نشده را تحریم می‌کند. تا پیش از قطع دسترسی هواوی به گوگل‌پلی، دارندگان تلفن‌های همراه ساخت این شرکت می‌توانستند فیس‌بوک و برنامه‌های ساخت این شرکت را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنند ولی با ادامه تحریم‌های آمریکا این امر ناممکن خواهد شد.

هووای اعلام کرد که آماده است با تحریم‌های آمریکا مقابله کند اما برخی کارکنان فروشگاه‌ها در اروپا و آسیا به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که مشتریان در سایه آینده نامعلوم، با احتیاط بیشتری اقدام به خرید محصولات هواوی می‌کنند و در این زمینه تردید دارند.