ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 06.06.2019, 10:33

چند و چون استعفای محمد بطحایی


برخی از منابع خبری از  استعفای وزیر آموزش و پرورش خبر داده‌اند. این منابع خبری مدعی شدند که سید محمد بطحایی استعفای خود را در آخرین جلسه هیات دولت تقدیم رییس جمهور کرده است. دلایل این استعفا مشخص نیست.

برخی از آگاهان علت استعفای بطحایی را عدم حمایت دولت از رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان دانسته‌اند.

این در حال است اس که یک منبع آگاه در آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خبری که مبنی بر استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین جلسه هیئت دولت مطرح شده است، اظهار کرد: خبر استعفاى وزیر آموزش و پرورش به دلایل مطرح شده در اخبار فضا مجازی صحت ندارد و شیطنت سیاسی است.

این منبع آگاه تصریح کرد: دولت و رئیس جمهوری با آقای بطحایی مشکلی ندارند، اما آقای بطحایی به دلایل مطرح شده و نارضایتی رئیس جمهور استعفا نداده است بلکه به دلیل اینکه مسائل فرهنگیان از قبیل: رتبه بندی فرهنگیان و معوقات آن‌ها به دلیل بار مالی مورد توجه نبوده، اقدام به این کار کرده است.

وی تصریح کرد: هیئت دولت و شخص رئیس جمهور مشکلی با فعالیت آقای بطحایی نداشتند.

این در حال است که ساعتی پیش در صفحه وزیر در توییتر خبری منتشر شد که نشانه‌ای از استعفای وزیر در آن به چشم نمی‌خورد؛ خبری خوش که حکایت از اصلاح حقوق دانشجو معلمان دارد.

در این توییت شرح داده شده که «در آخرین روز قبل از تعطیلات در جلسه‌ای با حضور رئیس محترم و همکاران سازمان امور اداری استخدامی، موضوع اصلاح حقوق همکاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم بزودی نتیجه مورد نظر بدست آید.»

اظهار نظری که نشان می‌دهد بطحایی تا واپسین ساعات کاری پیش از تعطیلات اخیر بر سر کار حضور داشته و به امور جاری مشغول بوده است. نکته‌ای که البته نمی‌تواند نافی استعفای وی باشد، اما دست کم برخی گزینه‌های احتمالی منجر به استعفا در کشورمان از جمله اختلاف سلیقه را کمرنگ می‌کند.

گزینه‌های که پیشتر موجب استعفای بسیاری از وزرا شده اند، از جمله چند استعفای اخیر. این در حالی است که می‌دانیم بطحایی جایگزین وزیر آموزش و پرورشی شده که با استعفا از سمتش کناره گیری کرد؛ استعفایی که نویسنده آن علی اصغر فانی بود و گفته می‌شد دلیل آن استعفا، مسایل به وجود آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.