ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 03.06.2019, 11:07

رسول خضری: مردم به دنبال جریان سوم هستند


اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- مستقلین مجلس که عمدتاً با لیست امید وارد مجلس شدند و سپس فراکسیونی جدا تشکیل دادند، حالا از ارائه لیست مستقل در انتخابات آتی مجلس یازدهم صحبت می‌کنند. آنها با توجه به منفعت خود در مجلس، گاهی به چپ و گاهی به راست متمایل می‌شوند و ائتلافاتی در این راستا تشکیل می‌دهند. پیش‌ از این هم تشکیل حزبی از سوی آنها خبرساز شده بود.

رسول خضری، نماینده پیرانشهر و عضو فراکسیون مستقلین مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، به‌ پیش‌بینی انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: هرچند پیش‌بینی در حال حاضر زود است، اما اصلاح‌طلبان تا حدود زیادی قافیه را باخته‌اند. با دو دوره ریاست‌جمهوری روحانی و بدعهدی‌هایی که کرد، دست محمود احمدی‌نژاد را از پشت‌ بست و روی او را هم سفید کرد.

او درباره وضعیت اصولگرایان برای انتخابات مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد مردم به دنبال یک جریان سوم هستند. جریانی که مابین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است؛ یعنی نه تندروی‌های اصلاح‌طلبی و نه تندروی‌های اصولگرایی را داشته باشد. جامعه به سمت اعتدال می‌رود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در میان مردم مقبولیت دارند، اما جریان سومی که محاسن این دو جریان را داشته باشد و معایب‌شان را حذف کند برای مردم مقبولیت بیشتری خواهد داشت. جریان سومی که  از آن صحبت می‌کنم در حال حاضر در مجلس وجود دارد: فراکسیون مستقلین.

او در پاسخ به سوالی که به حضور مستقلین با لیست امید در مجلس اشاره داشت، اظهار کرد: بسیاری از اعضای فراکسیون مستقلین با لیست امید به مجلس نیامدند؛ بسیاری از اعضای فراکسیون مستقلین به‌ صورت کاملاً مستقل به مجلس آمدند. هم مجالس اصولگرا و هم مجالس اصلاح‌طلب را در کشور تجربه کرده‌ایم و نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که باید جریان سومی تشکیل شود.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: در حال حاضر مستقلین ادعای مستقل بودن در مجلس را دارند اما این‌گونه نیستند. اگر آن‌طور که مستقلین ادعا می‌کنند مستقل بودند، وضعیت مجلس بسیار بهتر از شرایط کنونی بود.

خضری در پاسخ به اینکه «آیا مستقلین در مجلس حزبی برای جریان سوم تشکیل می‌دهند» ادامه داد: آقای نعمتی حزبی تشکیل داده بود. جریان مستقلین در مجلس خوب کار نکرد، اما روزبه‌روز عملکردشان بهتر می‌شود و مردم هم از آنها شناخت بهتری پیدا می‌کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا جریان سوم و مستقلین مجلس برای انتخابات مجلس یازدهم لیست جداگانه می‌دهند؟، گفت: جریان سوم برای انتخابات آتی یا ائتلاف می‌کنند و یا لیست جداگانه می‌دهند. جریان سوم از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا از مقبولیت بیشتری در میان مردم برخوردار است بنابراین به نظر می‌رسد لیست جداگانه‌ای برای انتخابات مجلس یازدهم خواهند داشت.