ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 10.05.2019, 22:45

جمعی از اعضای شورای امنیت نسبت به شرایط ادلب هشدار دادند


به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از دعوت کویت، آلمان و بلژیک برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره شمال غرب سوریه و ادلب، این شورا نتوانست به دلیل مخالفت روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت به بیانیه ای ریاستی دست یابد.

از این رو، تعدادی از اعضای این شورا شامل کویت، آمریکا، آلمان، بلژیک، گینه استوایی، ساحل عاج، جمهوری دومنیکن، فرانسه و پرو، انگلیس و لهستان پس از این نشست بیانیه مشترکی قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما گزارش جدیدی از وضعیت داخل و اطراف شمال غرب سوریه دریافت کردیم؛ از این رو، ما یک نگرانی بزرگی نسبت به درگیری های شمال غرب سوریه داریم.

بیانیه تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اضافه کرده است: ما از دست رفتن جان شهروندان بی گناه را به شدت محکوم می کنیم و نسبت به آواره شدن بیش از ۱۵۰ هزار نفر و همچنین هدف قراردادن مراکز جمعیتی و زیرساخت های شهری شامل بیمارستان ها و مدارس هشدار می دهیم.

این اعضا ادامه داده اند: ما نسبت به فاجعه انسانی بالقوه در صورت عملیات نظامی در منطقه ادلب نگرانی شدید خود را ابراز می کنیم. ما از همه طرف ها می خواهیم قوانین انسان دوستانه بین المللی و حفاظت از جان شهروندان را رعایت کنند.

بیانیه جمعی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اضافه کرده است: ما از همه طرف ها می خواهیم نسبت به آتش بسی که بر اساس تفاهم نامه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شده بود، متعهد باشند.