ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 10.05.2019, 21:01

طوفان شدید در تهران


طوفانی که سرعت آن ۷۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شد همراه با رگبار عصر امروز (جمعه) پایتخت را برای دقایقی درنوردید.

به گزارش ایرنا، این طوفان که همراه با گرد و غبار محلی همراه بود باعث شکسته شدن شاخه‌های درختان و سقوط منصوبات سست در سطح شهر شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران عصر جمعه در همین ارتباط گفت: سرعت وزش باد در این استان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده است و تا صبح شنبه ادامه دارد به ۷۰ کیلومتر می‌رسد.

محمد درجاتی افزود: این وزش باد به صورت یک دایره با چندین شعاع با سرعت ۷۰ کیلومتر جریان دارد و شدت آن در نقاط مرکزی کمتر می‌شود.

وی یادآورشد: سرعت این باد به سمت جنوب و جنوب غربی شدیدتر می‌شود و گرد و غبار به همراه دارد.

درجاتی اظهار داشت: یک سامانه از جنوب غربی به سمت مرکز در حرکت است و سامانه دیگری از جنوب غربی به سمت شمال با فاصله زمانی جریان دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تهران گفت: این سامانه تا صبح فردا شنبه فعال است و روز‌های شنبه و یکشنبه با شدت کمتری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط شمال و شمال شرقی استان شاهد بارش باران هستیم که حتی امکان تبدیل آن به تگرگ هم وجود دارد، اما در جنوب و جنوب غربی فقط باد شدید همراه با گرد و غبار مشاهده می‌شود.

درجاتی ادامه داد: از شامگاه پنجشنبه به تمامی ۱۶ فرماندار اعلام آماده باش و هشدار برای حضور در صحنه اعلام شده است، چون وقوع چنین وضعیت جوی پیش بینی می‌شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: این وزش باد شدید فقط در پیشوا دو مورد خسارت مالی بر جا گذاشته است و تاکنون خسارت جانی و جرحی گزارش نشده است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران نیز در عصر جمعه اعلام کرد: وزش باد جمعه عصر در این استان حاصل تندباد لحظه‌ای با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بود.

مجتبی جلالی اضافه کرد: این وضعیت جوی به دلیل وقوع دو سیستم همرفتی و رطوبت موجود در منطقه شکل گرفته است و تا ساعت ۱ بامداد شنبه از استان خارج می‌شود.

جلالی به احتمال وقوع بارش باران شدید اشاره کرد و ادامه داد: احتمال بارندگی ۶ تا هفت میلی متری نقطه‌ای در شمال و شمال شرق استان تهران تا پایان امشب وجود دارد.

روز گذشته (پنجشنبه) و امروز صبح اداره کل هواشناسی استان تهران از تندباد موقتی و رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف استان تهران خبر داده بود.