ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 08.05.2019, 23:35

آمریکا بخش فلزات و معادن ایران را تحریم کرد


رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری بخش فلزات و معادن ایران را مشمول تحریم‌های ظالمانه کرد.

به گزارش اسکای نیوز، بنابر دستور اجرایی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امروز صادر کرد؛ بخش فلزات و معادن ایران که به گفته آمریکایی‌ها می‌تواند در تامین مالی برنامه هسته‌ای ایران موثر باشد، مشمول تحریم شده است.

این تحریم‌ها شامل صادرات آهن، آلومینیوم، فولاد و مس اعلام شده است.

ترامپ در این دستور به اشخاص حقیقی و همه کشورها هشدار داده است که هر گونه معامله با ایران در بخش فلزات و یا اجازه دادن به ورود محصولات این بخش به بندرهای این کشورها برای آن‌ها پیامدهای وخیمی از جمله مصادره اموال و قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا به دنبال خواهد داشت و ناقضان این تحریم از ورود به آمریکا منع می‌شوند.

ترامپ در بیانیه‌ای که هم‌زمان با صدور این دستور از سوی کاخ سفید منتشر شد با بیان این که تهران تا زمانی که رفتارش را به طور اساسی تغییر ندهد، با اقدامات بیشتر مواجه خواهد شد، گفت: از زمان خروج‌مان از توافق هسته‌ای - که دیگر نمی‌توان آن را به حالت قبل بازگرداند – آمریکا ۱۲ شرط را تعیین کرده که پایه یک توافق جامع با ایران هستند. امیدوارم که روزی با رهبران ایران برای رسیدن به توافق و مهم‌تر از آن، برای برداشتن گامی در جهت رساندن این کشور به آینده‌ای که سزاوارش است، دیدار کنم.

به گزارش ایسنا، این دستور جدید ترامپ هم‌زمان با کاهش تعهدات برجامی ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام صادر شده است.