ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 05.05.2019, 22:00

افشاگری‌های شهرزاد میرقلی‌خان


شهرزاد میرقلی‌خان در ویدئویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بخش‌هایی از مطالب کتاب دردست چاپ خود را به گفته خودش تا ۲ ماه آینده منتشر می‌شود فاش کرد. او در این ویدئو از محسن سبحانی‌نیا (محمود سیف) همسر سابق خود به عنوان مهره کلیدی دور زدن تحریم‌ها نام برد و مقامات جمهوری اسلامی را تهدید کرد در صورتی که خواسته‌های ۸ گانه‌اش که به گفته خودش در نامه به آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده برآورده نشود فرآیند دور زدن تحریم‌ها را افشا خواهد کرد. او همچنین اتهاماتی را علیه برخی چهره‌ها از جمله مجتبا خامنه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، حسین طائب، محسن رضایی و محمدباقر قالیباف مطرح کرد.
چکیده گفته‌های میرقلی‌خان را بخوانید:

* کتاب دومم معضل حیاتی برای حکومت جمهوری اسلامی است. به مجرد اینکه از زندان آمریکا به ایران برگشتم می‌دانستند من شاهدی هستم که در صورتی که زبان به سخت بگشایم مرگ نظام حتمی است!...

* در زندان آمریکا خیلی مسائل را که در مورد محمود سیف می‌دانستم نوشته بودم...محمود سیف مغز متفکر دورزدن تحریم‌ها و خرید تسلیحات برای سپاه، نیروی انتظامی و ارگان‌های وابسته به آن‌هاست. 

* من پس از جلسه اتریش به صورت کاملن ناخواسته در هچل برنامه‌های آقایان افتادم. او همچنین در رساندن این محموله‌ها به پیروان جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه، افغانستان و عراق نقش اساسی داشت. اگر چه در زمان دستگیری ما در قضیه دوربین دید در شب، مقامات تمام افکار را منحرف کردند و گفتند ایشان یک دلال ساده بوده....

* سال ۸۸ اتفاقات زیادی در ایران افتاد. خرید تمام ماشین‌های ضد شورش، سپرها، دستبندها و باتوم‌های برقی و خیلی چیزهای دیگر را که دیدید، توسط محمود سیف برنامه‌ریزی و انجام شد.

* ایشان با ثبت شرکت‌های مختلف در کشورهای مختلف از جمله امارات، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و... از طریق ال‌سی‌های یوزانس این خریدها را انجام می‌داد. بدون اینکه نامی از محمود سیف برده شود.

* وقتی من می‌گویم شاهدی هستم که برای آقایان قیامت بر پا می‌کنم حقیقت را می‌گویم. (افشاگری) برای من خرجی ندارد. خرج‌اش ۴ تا ایمیل به سفرای کشورهای مختلف است که در آن اسم بانک‌ها و شرکت‌ها را بدهم و مدل ماشین‌های ضد شورش و سپرها را بگویم. کشورها می‌دانند این را به چه کسی فروخته‌اند.