ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.03.2019, 22:34

روحانی: اول بازگشت به برجام بعد مذاکره


حسن روحانی در پایان سفر خود به استان گیلان در یک نشست خبری شرکت کرد. او در این نشست‌ها، سیاست دوگانه امریکا در قبال ایران را تشریح کرد، سیاستی که به گفته او از یک سو واسطه‌هایی برای مذاکره مستقیم به ایران می‌فرستد و از سوی دیگر، کشورهای مختلف را برای تحریم ایران تحت فشار می‌گذارد.

وی گفت: در سفر به نیویورک در سال ۹۶ مقامات دولت امریکا ۸ بار تقاضای ملاقات با دولت جمهوری اسلامی ایران را داشتند و در سال ۹۷ نیز ۵ رهبر دنیا واسطه ملاقات شدند، اما در آنجا اعلام کردم که زمان و شرایط مناسب برای مذاکره و ملاقات وجود ندارد.

روحانی تأکید کرد: در آنجا اعلام کردم که امریکا ابتدا باید به توافق هسته‌ای برجام بازگردد و جبران نماید، چرا که این گونه نیست ما عاشق چشم و ابروی آنها باشیم و شاید آنها این گونه و به دنبال ما باشند.

روحانی با بیان اینکه ما نیز اهل مذاکره هستیم و قدرت آن را نیز داریم، اظهار کرد: ما مأیوس نیستیم و راه را ادامه می‌دهیم، البته در میدان مبارزه گاهی شکست می‌خوریم و گاهی نیز پیروز می‌شویم؛ گاهی بدر و گاهی احد است و در این مسیر فراز و نشیب وجود دارد.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در داخل امریکا مبنی بر اینکه ۶۰ درصد مردم این کشور معتقد بودند ترامپ حق اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را نداشته است، این را یک پیروزی سیاسی دانست.