ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 08.03.2019, 7:58

همسر رابرت لوینسون: باید به دولت ایران فشار وارد کرد تا او را آزاد کند


صدای آمریکا: همسر رابرت لوینسون مامور سابق پلیس فدرال آمریکا که ۱۲ سال است ناپدید و به گروگان گرفته شده، روز پنجشنبه ۱۶ اسفند در جلسه‌ای در کمیته خارجی مجلس نمایندگان حاضر شد و از کمبود تلاش‌ها در سه دولت گذشته آمریکا برای آزادی همسرش انتقاد کرد.

کریستین لوینسون در سخنان خود گفت:‌«بارها رابرت لوینسون یا کنار گذاشته شده، یا از اولویت‌ها کنار رفته یا حتی به نظر می‌رسد به فراموشی سپرده شده است.»‌

رابرت لوینسون ۱۲ سال پیش و در جریان یک سفر ناپدید شد. آخرین جایی که نشانی از او دیده شده، جزیره کیش در ایران است. خانواده او معتقد هستند او زنده است و باید به دولت ایران فشار وارد کرد تا او را آزاد کند.

خانم لوینسون گفت:‌«همسر من صادقانه و برای چند دهه به این کشور خدمت کرده و حق دارد از هر نظر به دنبال آزادی او باشیم و او را به خانه بازگردانیم. باید شبانه روز کار کرده و هر امکانی را مورد نظر قرار دهیم.»

دو نماینده در جلسه کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان اعلام کردند طرحی با عنوان «قانون پاسخگویی رابرت لوینسون» را معرفی کرده‌اند.

از خانواده لوینسون، همسر و دو فرزند در این جلسه حضور داشتند. رابرت و کریستین لوینسون، هفت فرزند دارند. سارا یکی از دخترها و دانیل یکی از پسرها، روز پنجشنبه به این جلسه آمده بودند.

در یک گزارش سازمان ملل متحد و پیشتر نتیجه گیری شده بود که مقام‌های ایرانی لوینسون را در اسفند ۱۳۸۵ در هتلش دستگیر کرده و از آن زمان او را در اختیار دارند.

پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی، مبلغ پنج میلیون دلار جایزه در ازاء اطلاعاتی که به بازگرداندن سالم او به آمریکا منجر شود، تعیین کرده است.