ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 07.03.2019, 21:12

اعتراف مشرف به «استفاده» پاکستان از «جیش محمد» برای انجام حملات در هند


نخست‌وزیر پیشین پاکستان در مصاحبه‌ای اذعان کرد که نهادهای اطلاعاتی کشورش در دوره نخست‌وزیری او از گروه تروریستی جیش محمد برای انجام حملات در هند استفاده می‌کرده است.

به گزارش ایسنا، پرویز مشرف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان این اظهارات را در گفت‌وگویی تلفنی با ندیم مالک، خبرنگار پاکستانی «هم نیوز» مطرح کرد.

او همچنین از اقدامات انجام شده علیه گروه تروریستی جیش محمد استقبال کرد. مشرف گفت که این گروه از دسامبر ۲۰۰۳ تاکنون دو بار درصدد ترور او برآمده است.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان در پاسخ به این پرسش که چرا در دوران نخست‌وزیری خود در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ علیه این سازمان تروریستی اقدامی نکرده است، اظهار کرد، آن دوره «متفاوت» بوده است. هند و پاکستان درگیری پنهانی داشتند و در خاک یکدیگر بمب‌گذاری انجام می‌دادند که آژانس اطلاعاتی پاکستان نیز درگیر بود.

مشرف اذعان کرد، در هر حال اقدام زیادی علیه جیش محمد انجام نشد و علاوه بر این، خود او نیز تأکیدی روی این کار نداشت.

جیش محمد گروه تروریستی است که به تازگی در عملیاتی نیروهای نظامی در هند را هدف قرار داده که بر اثر آن دهها تن کشته شدند. در پی این عملیات تنش را میان دهلی نو و اسلام‌آباد به طور جدی بالا گرفت و حتی کار به جایی رسید که زمزمه‌هایی از کوبیده شدن طبل جنگ میان دو کشور به گوش رسید.