ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 05.03.2019, 21:06

دادخواهی ادوار تحکیم وحدت برای علی معینی


سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) با انتشار بیانیه‌ای به بازداشت علی معینی اعتراض کردند.

متن این بیانیه که در اختیار امتداد قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

«به نام خدا

چند روز است که از بازداشت و اجرای حکم آقای علی معینی عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری اصفهان می‌گذرد.

حکمی که نگرانی‌های جدی در خصوص رعایت عدالت و پرهیز از دخالت دادن سلایق و تنگ‌نظری‌ها و رعایت حقوق شهروندی را مطرح می‌کند. این اتفاق زمانی تلخ‌تر می‌شود که گویا منشا این حکم زمانی است که این مدیر جوان طرحی نو درانداخته و آیین تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی را که با شور و نشاط و یکدلی مردم شهر اصفهان همراه است برگزار می‌کند.

البته که از همان ابتدای به کارگیری آقای معینی به عنوان یکی از مدیران شهرداری اصفهان، همواره جریان تمامیت خواه او را بسان خاری در چشم، مورد شدیدترین‌ تهمت‌زنی‌ها قرار دادند و از هر بهانه‌ای برای تخطئه و توقف فعالیت او استفاده کردند. چنانکه علاوه بر این حکم ناصواب چند شکایت و پرونده‌ی دیگر توسط نهادهای گوناگون امنیتی و حاکمیتی در حال پیگیری است.

او مدیر منتخب تیم جدید و اصلاح طلب شهرداری اصفهان است که با شعار «برای اصفهان رویایی داریم» بر سر کار آمد، به این شعار متعهد بود و مصرانه پیگیر تحقق رویاهای مردمی بود که به لیست «شهر امید» رای دادند. رویایی که برای مردم اصفهان در شرایطی که کشور با بحران‌های گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند لحظاتی به یاد ماندنی ساخت. لحظاتی که تصاویر آن هنوز و به خصوص بعد از زندانی کردن این مدیر جوان دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

به راستی همواره در شرایط دشوار انسان‌هایی با رویاهای نوع دوستانه هستند که موقعيت‌سازند و در فرایند ساخت موقعيت‌ها، خودشان هم رشد مي‌كنند. چون در این شرایط است كه شجاعت و صراحت و مردم دوستي و عدالت‌خواهي انسان بروز و ظهور می‌يابد و شخصی می‌تواند در میان مردم به نیکی یاد شود و بماند‌.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ضمن دادخواهی نسبت به بازداشت و زندانی کردن آقای علی معینی عضو شورای مرکزی این سازمان، از مراجع ذی‌ربط به خصوص قوه قضاییه می‌خواهد تا با آزادی هر چه سریع‌تر ایشان اجازه ندهند مردمی که توانستند لحظاتی شاد و پرشور را به یکدلی و همدلی برای ایران در کنار یکدیگر تجربه کنند و از دوران مدیریت یک جوان که یکی از برگ‌های زرین مدیریتش فراهم آوردن چنین فضایی برای مردم بود امروز دلزده و ناامید شوند.

امروز آگاهیم که جامعه و افکار عمومی به نظاره نشسته است تا شفافیت قوه قضاییه را محک بزند و همچنین همانطور که مقام رهبری ضمن تکیه بر آزادی اجتماعی به معنی حق تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه افراد جامعه، بر حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی تاکید مداوم داشته و معتقدند جوانان باید میدان‌دار اصلی در بحث توسعه کشور باشند، ملت آگاه ایران رصد می‌کند که چگونه قرار است این شعار محقق شود و چه‌ کسانی قرار است به واسطه‌ی دوگانه‌سازی‌های سیاسی و پرونده‌سازی‌های مغرضانه مانع آن شوند.

به هر جهت لازم می‌دانیم تا بازگوی این درد باشیم و هشدار دهیم که در این مورد مشخص، نباید با مدیری جوان و سیاستمداری که دل در گرو این مرز و بوم دارد چنین ظالمانه برخورد شود.»