ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 04.02.2019, 9:24

مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت رای اعتماد داد


در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس، از مجموع ۲۵۹ ‌نماینده حاضر  ۲۲۹ ‌نفر به سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتماد دادند.  ۲۵ ‌رای مخالف و ۴ رای ممتنع بودند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس، نحوه زمانبندی بررسی صلاحیت سعید نمکی؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت. بر اساس تبصره یک ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی مجلس ابتدا رئیس جمهور به مدت یک ساعت فرصت داشت تا در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ایراد نطق کند. با این حال حسن روحانی که صبح امروز برای دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس آمده بود، پس از ۴۰ دقیقه دفاعیات خود از وزیر پیشنهادی بهداشت، دقایقی به سخنان اولین مخالف وزیر پیشنهادی گوش کرد و با همراهی تعدادی از نمایندگان جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

پس از سخنرانی رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان دور جایگاه حلقه زدند و به طرح مسائل مختلف پرداختند. ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق هرکدام برای مدت ۱۵ دقیقه بیانات خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر ارائه کردند.

وزیر پیشنهادی نیز در پایان برای دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود به مدت ۳۰ دقیقه ایراد نطق می‌کند.