ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 01.02.2019, 19:46

گزارش اسرائیلی: زندگی بن‌سلمان و طرح‌هایش در خطر هستند!


یک رسانه اسرائیلی با پرداختن به تحولات اوضاع عربستان نوشت که ولیعهد این کشور و طرح‌هایش بیش از پیش در خطر هستند.

به گزارش ایسنا، سایت اسرائیلی «دبکا» در گزارشی با پرداختن به اوضاع و تحولات عربستان نوشت: کمپین پاکسازی گسترده‌ای که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به راه انداخت که «قتلگاه شاهزادگان» خوانده می‌شود، منعکس کننده وجود یک گروه بزرگ مخالف نسبت به سیاست‌های بن سلمان بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: زمانی که ملک سلمان، (پادشاه عربستان) از پادشاهی عربستان کناره‌گیری کند که شاید طی چند ماه دیگر اتفاق بیفتد، تاج و تخت به ولیعهد وی می‌رسد، با این وجود بن سلمان پیش از رسیدن به پادشاهی برای ایجاد ثبات بلندمدت برای این کشور اصرار دارد و همین موضوع مورد اختلافی اصلی میان ولیعهد و صدها شاهزاده از خاندان پادشاهی عربستان است که هر کدام مناصب دولتی داشته و اختیارات نامحدود این شاهزاده جوان را زیر نظر دارند.

دبکا در ادامه گزارش خود نوشت: این درحالی است که افراد مطلع اسرائیلی معتقدند که در آینده مخالفت‌ها علیه بن سلمان و سیاست‌های او تشدید خواهند شد، چرا که سیاست‌های اصلاحی و اقتصادی وی همچنان روی کاغذ مانده است و جنگ یمن به مقابله با ایران و قطر منتهی شده است و هیچ راه حلی برای آن مشاهده نمی‌شود.

این سایت اسرائیلی در خاتمه گزارش خود ضمن هشدار نسبت به جان بن سلمان، آورده است که در چنین وضعیت شکننده و ناپایداری زندگی و طرح‌های ولیعهد سعودی بیش از پیش در تهدید است.