ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 14.01.2019, 8:40

سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در حوالی صفادشت کرج


مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس ایران با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ در حوالی صفادشت کرج اعلام کرد: هنوز نوع هواپیما مشخص نیست ولی اطمینان یافته‌ایم که هواپیما مسافربری نیست.

بر اساس گزراش رسانه‌های ایران هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

همچنین دود غلیظی در منطقه حادثه قابل مشاهده است.

حسین کولیوند سرپرست اورژانس ایران نیز اعلام کرد که هواپیمای سانحه دیده حدود ۱۰ سرنشین داشته است.

تحویل جسد ۱۵ تن از قربانیان حادثه به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز از تحویل جسد ۱۵ تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما در زیبادشت به پزشکی قانونی خبر داده است.

حمید داوود آبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تاکنون اجساد ۱۵ تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما شامل ۱۴ مرد و یک زن به پزشکی قانونی استان البرز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه هویت ۱۰ تن از جانباختگان قابل تشخیص است، تصریح کرد: همچنین نسبت به تشخیص هویت دیگر جانباختگان نیز تردد وجود داشت که بنا شد با انجام آزمایش های ژنتیک و نمونه برداری از اعضای خانواده ها نسبت به شناسایی و تشخیص هویت این افراد اقدام شود و با دستور دادستانی و انجام بررسی های نهایی اسامی این افراد اعلام خواهد شد.