ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 13.01.2019, 23:30

رئیس شورای‌شهریزد: قرار نیست دهانم را ببندم؛ شلاق‌ام را بزنید


۱. غلامعلی سفید، رئيس‌ شورای‌شهریزد که امروز خبر آمد به ۳۷ضربه تازیانه محکوم‌شده، گفته: «یکی از نامزدهای شورای‌شهریزد، به‌نام باقری، ‌پس‌از این‌که فقیهان شورای‌نگهبان گفتند اقلیت‌ها در شهرهایی که در اکثریت نیستند نمی‌توانند عضو شورا باشند، در دیوان‌عدالت حکم تعلیق نمایندگی سپنتا نیکنام را گرفت.

تقریبا پس‌از یک‌سال این ماجرا با تدبیر مسوولان این مسأله حل شد.

۲. من در یک سخنرانی گفتم باقری افراطی است و  او از من بابت توهین‌ و پراکندن دروغ(نشر اکاذیب‌) شکایت کرد که دادگاه به ۳۷تازیانه و پرداخت ۱۰۰هزارتومان پول محکوم‌ام کرد.

چون سن من بالا است این حکم را دادگاه تا یک‌سال تعلیق کرد. البته این حکم بدوی و قابل اعتراض است.

۳.  تقریبا هم‌زمان با این حکم در یزد، دادگاهی در تهران حکمی‌داد درباره برنامه «پایشِ» شبکه یک صداوسیما که عکس مرا نشان داد و نوشت مدیرعامل خیریه‌ی جوادالائمه، غلامعلی سفید.

در آن برنامه یک‌نفر هم تلفنی از چهارمحال‌وبختیاری می گفت در سرپل ذهاب برای مؤسسه خیریه من کارکرده و پول او را نداده‌ایم و شماری کارگر بیکار شده‌اند و شرکت‌اش هم منحل شده.

اما کل این داستان ساختگی بود؛ من نه پیمان‌کار نداشتم؛ نه در سرپل‌ذهاب فعال بودم و نه این آدم را می‌شناختم.

شکایت کردم. یک‌هفته پیش‌از این‌که حکم دادگاه یزد علیه من صادر شود، دادگاه تهرانی، برای کسی‌که من از او شکایت کرده‌بودم، قرار منع تعقیب صادر کرد با این توضیح: در جمهوری‌اسلامی آن‌قدر آزادی هست که برای بررسی مشکلات کاری این مسائل بتواند گفته‌شود.

این‌که این آدم را پیدا کنند و بگویند دروغ بساز و این‌که صداوسیما  آن را پخش کند و بعد دادگاه، تعقیب او را منع کند، به‌نظرم، دستی در کار بوده؛‌ البته آن حکم هم بدوی است و اعتراض می‌کنیم.

۴. من می‌گویم قاضی یزدی بادقت و رسیدگی کامل من را به ۳۷ تازیانه محکوم کرد ولی متأسفانه قاضی‌تهرانی با بی‌‌دقتی حکم منع تعقیب داد.

خواهش می‌کنم حکم تازیانه علیه من اجرا شود و آماده بیش‌تر از این‌ها هم هستم. نمی خواهم تا یک‌سال هم تعلیق شود؛ چون پس‌از یک سال سن من بالاتر می‌رود و قرار هم نیست دهان‌ام را ببندم.

۵. باقری که از من شکایت کرده، در نمازجمعه یزد یک هفته‌نامه پخش می‌کند و به شخصیت‌های نظام مثل هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی، روحانی و حتی فرزندان امام بد می‌گوید، اسم روی‌شان می گذارد و قیافه‌شان را بد می کشد. زمان امامت‌جمعه مرحوم صدوقی در یزد هم تومار جمع می‌کرد که امام‌جمعه باید کنار برود.

هر کاری بخواهد می‌کند. کسی هم به او چیزی نمی گوید و در ماجرای سپنتا هم با شکایت‌اش برای کشور کلی دردسر ساخت.»

امروز خبر آمد که غلامعلی سفید، رئيس‌شورای‌شهریزد به اتهام پراکندن دروغ به تازیانه محکوم شده. سفید در بازگشت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی به شورای ‌شهر‌یزد نقش مهمی بازی کرد.