ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 04.01.2019, 21:48

در کنفرانس خبری امروز ترامپ چه گذشت؟


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار بعد از دو سال برای سخنرانی به سالن کنفرانس خبری کاخ سفید آمد و بعد از ورود به این سالن کوچک که گنجایش ۴۹ صندلی را دارد، خطاب به خبرنگاران گفت: سلام، عجب جای قشنگی است، تا به حال آن را ندیده بودم. سال نوی همه مبارک.

ترامپ بعد از آن اظهار داشت: ابتدا باید به نانسی پلوسی بابت پیروزی‌اش برای ریاست مجلس نمایندگان تبریک بگویم، این یک دستاورد بزرگ است و امیدوارم که بتوانیم با همکاری با یکدیگر بسیاری از اهداف را مانند تقویت زیرساخت و مسایل دیگر به سرانجام برسانیم. من می‌دانم که آن‌ها (دموکرات‌ها) واقعا به دنبال چنین هدفی هستند، من هم به دنبال این امر هستم.

ترامپ که با خود شماری از نیروهای پلیس مرزبانی آمریکا را به داخل این سالن آورده بود به شدت از طرح خود برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک دفاع کرد و سپس بدون آنکه به هیچ یک از پرسش‌های خبرنگاران پاسخی داده باشد، محل را ترک کرد.

گفتنی است در این سالن که در دوره ریاست‌جمهوری اوباما شاهد کنفرانس‌های خبری متعدد رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا بود، در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ حتی سخنگویان کاخ سفید هم برای ادای توضیح حاضر نمی‌شوند.

به علت آنکه حضور ترامپ اطلاع‌رسانی نشده بود، تنها تعداد کمی از خبرنگاران در این سالن حضور داشتند.