ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 04.01.2019, 21:42

حسین کروبی: ادعای باهنر درباره رفع حصر در سال ۹۶ را با قاطعیت رد می‌کنم


اعتمادآنلاین| حسین کروبی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه آقای باهنر گفتند که سال ۹۶ قرار بوده رفع حصر شود، تاکید کرد: با قاطعیت این نظر را رد و اعلام می‌کنم این سخن خلاف واقع است، به این دلیل که در این سال‌ها من با دولتی‌ها و غیردولتی‌ها در ارتباط بوده و هستم تا به حال هیچ کسی مدعی این نشده که سال گذشته می‌خواستند رفع حصر کنند، تا بعد از آن نامه‌های آقای کروبی موضوع را به هم زده باشد. این سخن فرار به جلو است به این معنی که ادامه حصر را توجیه‌ناپذیر می‌دانند لذا به دروغ و خلاف‌گویی افتاده‌اند.

فرزند شیخ مهدی کروبی در ادامه افزود: بر فرض محال اگر یک درصد هم قرار بوده چنین کاری انجام شود مگر از لحاظ عقلی و شرعی کسی می‌تواند از آقای کروبی بخواهد که سکوت کند.

او با اشاره به دوران مبارزه شیخ مهدی کروبی عنوان کرد: اولین زندان ایشان به سال ۴۲ بر می‌گردد و ۱۵ سال در رژیم شاه مبارزه کردند. دلیل این مبارزه هم این بود که مردم بتوانند حرف خود را بزنند. حالا بعد از ۴۰ سال که از انقلاب گذشته بگویند آزادی شما منوط است به اینکه صحبت نکنید. این حرف بسیار زشت و غیرمنطقی است.

کروبی ادامه داد: ایران کشوری است با این همه سابقه و تمدن، مگر اینجا کره شمالی یا کوبا است که کسی برای اینکه بخواهد اظهارنظر کند از کسی اجازه بگیرد.

فرزند شیخ مهدی کروبی درباره دیگر ابعاد وضعیت پدرش گفت: از طرف دیگر، آقای کروبی بارها درخواست محاکمه علنی کرده‌اند و خواسته‌اند تا همه حرف‌ها راجع به همه موضوعات از انتخابات گرفته تا دیگر موضوعات کشور در دادگاه زده شود.

او افزود: پیرو صحبت‌های آقای باهنر هم که من اخیرا دوباره با آقای کروبی صحبت کردم مجددا به من گفتند من هیچ چیزی به جز یک محاکمه علنی نمی‌خواهم.

کروبی تاکید کرد: این حداقل درخواست یک زندانی است که بعد از ۸ سال بگوید فقط مرا محاکمه کنید. این را هر جای دنیا بگویند مردم به آن می‌خندند که یک زندانی در کشوری می‌گوید فقط مرا علنی محاکمه کنید. این درخواست حداقلی آقای کروبی است و چیز دیگری هم نمی‌خواهد.

او در ادامه تاکید کرد: آقای کروبی اصلا جزو نیروهایی اولیه انقلاب هم که نباشند به عنوان یک شهروند هر زمان که آزاد شوند بیانیه‌ها و نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

فرزند کروبی گفت: ایشان حتی اگر در حصر هم بماند و این حصر ادامه داشته باشد، باز هم نظر خود را درباره موضوعات مختلف اعلام خواهد کرد. این طور نیست که اگر از حصر بیرون آمدند به دلیل این اتفاق سکوت کنند، نه اصلا چنین نیست.